Raon-sur-Plaine

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar

Raon-sur-Plaine
Raon-sur-Plaine

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
[[Fichièr:Monument des passeurs.jpg|center|280px|link=|border]]
Monument dels évadés
[[Fichièr:Defautoc.png|75px|center|link=]]
Geografia fisica
France location map-Regions and departements-2016.svg
geolocalizacion
Coordenadas 48° 30′ 43″ N, 7° 05′ 51″ E
Superfícia 3,54 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala
 
744 m
430 m
405 m
Geografia politica
Estat Bandièra de França França
Region
44
Grand Èst
Departament
88
Vòges Armas deu Departament dels Vòges
Arrondiment Saint-Dié-des-Vosges
Canton Raon-l'Étape
Intercom
248800450
de la Vallée de la Plaine
Cònsol Antoine Quirin (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Gentilici Raonnais(es) (en francés)
Còde postal 88110
Còde INSEE 88373

Raon-sur-Plaine es una comuna francesa, situada dins lo departament dels Vòges e la region de Lorena.

Geografia[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Raon-Sus-Plana se tròba en la vallée de Aquelas a tres quilomètres a l'oèst del ponch culminant dels Vòges del Nòrd, lo Donon (1 008 m). Es una vallée classica en V recorreguda per un riu, la Plana, #que seguís un traçat en méandre dintrat. Situat a una altitud mièja d'Unitat|430|mètres {{}}, aquel pichon vilatge a environat de nombroses tucs (la Hazelle, la Charaille, la còsta de la Glèisa...) E recorregut per divèrses corses d'aiga #que las Goudiots e la Plana.
La vegetacion n'es majoritairement constituida de conifères, malgrat que se tròba de nombrós feuillus, sustot dels avets, plan @adapter al tipe de relief. Lo climat es continental, es-a dire fred en ivèrn e en calent en èsser, e las precipitacions relativament abondiuas.

Lo vilatge  

Lo total de la superficie cadastrée de la municipalitat es de 353 ectaras #que 300 recoberts de bòsc ne siá mai de 85 % de la superficie totala. Aquela informacion data d'abans la tempèsta de 1999 e l'installacion d'una granja a Glacimont.

Lo pòble es organizat a l'entorn aqueles viaris, sustot lo anciana nacional uèi départementale 392, es doncas un pòbli-carrièra lineal. L'abitacion de l'espaci rural a agropat. L'origina d'aquela organizacion es naturala (vallée estrecha) mas tanben, malgrat qu'es de mendre importància, agro-economica. Perque per endavant, se conreava mai la tèrra #çò qu'a favorit lo trabalh en comun e doncas la forma d'abitat agropat.
Se tròba a Raon-sus-Plana una glèisa de la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, una épicerie, un relèu-plaça, una escòla primària, dos cafès-restaurants, dels gîtes, un airal de diversió, dels recorreguts pels randonnées pédestres mas tanben pel VTT e lo esquí de fons ...

Tèxte originau de l'article francés

Raon-sur-Plaine se trouve dans la vallée de Celles à trois kilomètres à l'ouest du point culminant des Vosges du Nord, le Donon (1 008 m). C'est une vallée classique en V parcourue par une rivière, la Plaine, qui suit un tracé en méandre encaissé. Situé à une altitude moyenne de 430 mètres, ce petit village est entouré de nombreuses collines (la Hazelle, la Charaille, la côte de l'Église...) et parcouru par plusieurs cours d'eau dont les Goudiots et la Plaine.
La végétation est majoritairement constituée de conifères, même si l'on trouve de nombreux feuillus, surtout des sapins, bien adaptés au type de relief. Le climat est continental, c'est-à-dire froid en hiver et chaud en été, et les précipitations relativement abondantes.

Le village  

Le total de la superficie cadastrée de la commune est de 353 hectares dont 300 recouverts de forêt soit plus de 85 % de la superficie totale. Cette information date d'avant la tempête de 1999 et l'installation d'une ferme à Glacimont.

Le village est organisé autour des axes routiers, notamment l'ancienne nationale aujourd'hui départementale 392, c'est donc un village-rue linéaire. L'habitation de l'espace rural est groupée. L'origine de cette organisation est naturelle (vallée étroite) mais aussi, même si c'est de moindre importance, agro-économique. Car auparavant, on cultivait plus la terre ce qui a favorisé le travail en commun et donc la forme d'habitat groupé.
On trouve à Raon-sur-Plaine une église du Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, une épicerie, un relais-poste, une école primaire, deux cafés-restaurants, des gîtes, une aire de détente, des parcours pour les randonnées pédestres mais aussi pour le VTT et le ski de fond ...


Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgRaon-sur-Plaine
Comuna amb 112 abitants (2000)Luvigny (2,0km)
Comuna amb 210 abitants (2000)Vexaincourt (4,0km)
Comuna amb 246 abitants (2000)Allarmont (6,8km)
Comuna amb 135 abitants (2000)Bionville (6,9km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Los Cèltas, los Gaulois e los Romains an viscut aquela region plan abans l'arribada dels fraires défricheurs. Es cap a 640 #que sant Gondelbert #venir fondar a Senones una abbaye bénédictine. S'estendrà rapidament fins al Donon, al lac de la Maix e a la vallée de la Bruche. Es fòrça sensiblement lo meteis territòri #qu'aquel de la principauté de Salm après lo parteja de 1751.
Dempuèi lo Modèl:VIIIe sègle, lo abbaye apèla a protecteurs, los "consagrats", nomenats per l'avesque de Mètz per defendre los sieus bens. Es las primièras fes #qu'en tant que consagrat apparait lo nom de Salm, portat pel comte Hermann II. Venus a Senones per protegir los bens del abbaye, los Salm #aténher per una sòrta de còp d'Estat a lududes traire totes los sieus poders temporales.
Mas dempuèi l'an seguent, lo matrimòni de Christine de Salm #provocar lo parteja del comtat. La notícia épousée emportava, dintre d'autras, los territòris en se trobant sul marge drech de la Plana. D'aquel fach, los ostals de Raon-sus-Plana situadas sus l'autre marge aguèron desligat e #donar luòc a la creacion d'un nòu pòble, Raon-lès-Leau.
Vet Aicí doncas los pòbles de la vallée de Aquelas-sus-Plana en principauté de Salm. Auràn ligat a la França en 1793 a la demanda dels abitants #que mancavan de neuritud. Raon-Sus-Plana es alavetz ligat al costat de Allarmont de contunh, en 1805, a aquel de Schirmeck, encara inclus a aquela data en lo departament dels Vòges.
En 1871, après la desbranda de Sedan, lo pòble serà primièrament annexat a la Prusse de contunh, après un nòu traçat de las frontièras l'an 1872, i aurà retut a la França. Malgrat aiçò, l'Alemanha conservarà los rics bòsques avoisinantes en contrapartida de la préservation d'una linha ferroviaire privada a Avricourt. 1100 ectaras aguèron retirat a Raon-lès-Leau e 700 a Raon-sus-Plana. Dempuèi aquel famós tractat de Frankfurt de 1871, Raon-sus-Plana compta pas gaire mai que 350 ectaras.

Lo 24 de setembre de 1887, Raon-sus-Plana #èsser lo teatre d'un dramatic incident de frontièra : dins lo Blanc Estat, cap al Donon, un grop de chasseurs francés i aguèt pres per blanc per un soldat alemand. Aquel « atemptat de Raon-sus-Plana » #èsser largament comentat per la premsa e #agravar, qualques meses après lo question Schnæbelé, las relacions diplomaticas entre la França e l'Empèri alemand[1].

Las victòrias de 1918 e 1945 cambiaràn pas res a la question de las parts del ban communal aliénées en 1872. Tot i aurà ligat a la municipalitat alsacienne de Grandfontaine malgrat los protestations raonnaises.
Dempuèi, Raon-sus-Plana es demorat un pòble typiquement vosgien.

Tèxte originau de l'article francés

Les Celtes, les Gaulois et les Romains ont habité cette région bien avant l'arrivée des moines défricheurs. C'est vers 640 que saint Gondelbert vint fonder à Senones une abbaye bénédictine. Elle s'étendra rapidement jusqu'au Donon, au lac de la Maix et à la vallée de la Bruche. C'est très sensiblement le même territoire que celui de la principauté de Salm après le partage de 1751.
Dès le Modèl:VIIIe siècle, l'abbaye fait appel à des protecteurs, les "voués", nommés par l'évêque de Metz pour défendre ses biens. C'est la première fois qu'en tant que voué apparait le nom de Salm, porté par le comte Hermann II. Venus à Senones pour protéger les biens de l'abbaye, les Salm réussirent par une sorte de coup d'État à lui enlever tous ses pouvoirs temporels.
Mais dès l'année suivante, le mariage de Christine de Salm provoqua le partage du comté. La nouvelle épousée emportait, entre autres, les territoires se trouvant sur la rive droite de la Plaine. De ce fait, les maisons de Raon-sur-Plaine situées sur l'autre rive furent détachées et donnèrent lieu à la création d'un nouveau village, Raon-lès-Leau.
Voilà donc les villages de la vallée de Celles-sur-Plaine en principauté de Salm. Ils seront rattachés à la France en 1793 à la demande des habitants qui manquaient de nourriture. Raon-sur-Plaine est alors rattaché au canton d'Allarmont puis, en 1805, à celui de Schirmeck, encore inclus à cette date dans le département des Vosges.
En 1871, après la défaite de Sedan, le village sera tout d'abord annexé à la Prusse puis, après un nouveau tracé des frontières en 1872, il sera rendu à la France. Cependant, l'Allemagne conservera les riches forêts avoisinantes en contrepartie de la préservation d'une ligne ferroviaire privée à Avricourt. 1100 hectares furent retirés à Raon-lès-Leau et 700 à Raon-sur-Plaine. Depuis ce fameux traité de Francfort de 1871, Raon-sur-Plaine ne compte guère plus que 350 hectares.

Le 24 septembre 1887, Raon-sur-Plaine fut le théâtre d'un dramatique incident de frontière : au Blanc État, vers le Donon, un groupe de chasseurs français fut pris pour cible par un soldat allemand. Cet « attentat de Raon-sur-Plaine » fut largement commenté par la presse et aggrava, quelques mois après l'affaire Schnæbelé, les relations diplomatiques entre la France et l'Empire allemand[2].

Les victoires de 1918 et 1945 ne changeront rien à la question des parties du ban communal aliénées en 1872. Tout sera rattaché à la commune alsacienne de Grandfontaine malgré les protestations raonnaises.
Depuis, Raon-sur-Plaine est resté un village typiquement vosgien.


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Antoine Quirin    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
520 483 493 628 631 648 695 686 -
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
618 644 620 - 567 535 534 514 466
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
448 432 428 412 399 359 284 240 222
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
194
168
141
148
143
143
157
159
159
2009 2010
158
158
159
164
EasyTimeline 1.90


Timeline generation failed: More than 10 errors found
Line 56: bar:1793 from:0 till: 520

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '520' not within range as specified by command Period.



Line 59: bar:1821 from:0 till: 628

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '628' not within range as specified by command Period.



Line 60: bar:1831 from:0 till: 631

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '631' not within range as specified by command Period.



Line 61: bar:1836 from:0 till: 648

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '648' not within range as specified by command Period.



Line 62: bar:1841 from:0 till: 695

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '695' not within range as specified by command Period.



Line 63: bar:1846 from:0 till: 686

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '686' not within range as specified by command Period.



Line 65: bar:1856 from:0 till: 618

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '618' not within range as specified by command Period.



Line 66: bar:1861 from:0 till: 644

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '644' not within range as specified by command Period.



Line 67: bar:1866 from:0 till: 620

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '620' not within range as specified by command Period.



Line 69: bar:1876 from:0 till: 567

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '567' not within range as specified by command Period.



Line 70: bar:1881 from:0 till: 535

- Plotdata attribute 'till' invalid.

 Date '535' not within range as specified by command Period.



Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. « L'Atemptat de Raon-sus-Plana », L'Univèrs illustrat, 8 d'octòbre 1887, pàg. 647-650.
  2. « L'Attentat de Raon-sur-Plaine », L'Univers illustré, 8 octobre 1887, p. 647-650.