La Grand Vila

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Flag of Occitania (with star).svg Vilatge d'Occitània Blason Languedoc.svg

La Grand Vila
Comps-la-Grand-Ville

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
Abbaye de Bonnecombe.JPG
L'abadiá.
Defautoc.png
Geografia fisica
Occitania map (1).png
geolocalizacion
Coordenadas 44° 13′ 53″ N, 2° 34′ 05″ E
Superfícia 21,95 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala
 
772 m
700 m
441 m
Geografia politica
País Occitània Flag of Occitania (with star).svg
Estat Bandièra de França França
Region
76
Occitània (region administrativa)
Departament
12
Avairon Armas deu Departament d'Avairon
Arrondiment
122
Rodés
Canton
1207
Cassanhas de Begonhés
Intercom
241200781
Viaur Céor Lagast
Cònsol Stéphan Cambon
(2014-2020)
Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2013)
576 ab.
Evolucion de la populacion

588 ab.
Densitat 26,24 ab./km²
Autras informacions
Còde postal 12120
Còde INSEE 12073

La Grand Vila[1][2] (oficialament en francés Comps-la-Grand-Ville) es una comuna roergata de Guiana situada dins lo departament d'Avairon e la region de Miègjorn-Pirenèus.

Geografia[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

|Ciutat superficie = 2 195 ectaras |km2 = 21,95 km² |Altitud minimale = 441 mètres |Altitud maximala = 772 mètres |Altitud mièja sus la comuna = 607 mètres |Altitud de la comuna de Comps-la-Granda-Vila = 709 mètres

Comps-la-Granda-Vila es un vilatge francés, situat en lo centre del departament del Aveyron e la region de Miègjorn-Pirenèus. Los sieus abitants an trucat los Grandvillois e los Grandvilloises. La municipalitat s'estend sus 21,95 km² e compte 580 abitants dempuèi lo darrièr recensement de la populacion en datant de 2010. Amb una densitat de 26,42 abitants per km², Comps-la-Granda-Vila a conegut un net ascens de 35,1 % de la siá populacion per çò qu'es de 1999.

Environat per las municipalitats de Santa-Juliette-sus-Viaur, Calmont, Flavin e Salmiech, Comps-la-Granda-Vila a situat a 13 km al sud-oèst de Rodez la mai granda vila dels environs e prefectura de la Aveyron.

Situat a 441 mètres d'altitud, Lo riu lo Viaur es lo principal cors d'aiga #que travèrsa la municipalitat de Comps-la-Granda-Vila.

Sus la bordure Es del Ségala,la municipalitat es prèpa del Lévézou e del parc natural regional dels Grands Causses, a aperaquí 15 km del lac de Pareloup, 5en mai grand retenuda d'aiga artificiala de França e la mai granda del sud de la França. Luòcs a vocacion agricòla sustot de ramaderia bovins coma tot lo Aveyron e en una cèrta mesura touristique.

Tèxte originau de l'article francés

|Ville superficie = 2 195 hectares |km2 = 21,95 km² |Altitude minimale = 441 mètres |Altitude maximale = 772 mètres |Altitude moyenne sur la commune = 607 mètres |Altitude de la mairie de La Grand Vila = 709 mètres

La Grand Vila est un village français, situé dans le centre du département de l'Aveyron et la région de Midi-Pyrénées. Ses habitants sont appelés les Grandvillois et les Grandvilloises. La commune s'étend sur 21,95 km² et compte 580 habitants depuis le dernier recensement de la population datant de 2010. Avec une densité de 26,42 habitants par km², La Grand Vila a connu une nette hausse de 35,1 % de sa population par rapport à 1999.

Entouré par les communes de Sainte-Juliette-sur-Viaur, Calmont, Flavin et Salmiech, La Grand Vila est situé à 13 km au sud-ouest de Rodez la plus grande ville des environs et préfecture de l’Aveyron.

Situé à 441 mètres d'altitude, La rivière le Viaur est le principal cours d'eau qui traverse la commune de Comps-la-Grand-Ville.

Sur la bordure Est du Ségala,la commune est proche du Lévézou et du parc naturel régional des Grands Causses, à environ 15 km du lac de Pareloup, 5en plus grande retenue d'eau artificielle de France et la plus grande du sud de la France. Lieux à vocation agricoles notamment d'élevage bovins comme tout l'Aveyron et dans une certaine mesure touristique.


Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Comps-La-Granda-Vila : perque aquel nom ? Doas ipotèsis an retengut : la paraula Comps vendriá del latin "Campus" en significant camp, o plan de la paraula "Cumba" #que significa combe. La paraula vila ven del latin "Villa" #que significa "domeni agricòla" a l'epòca gallo-romaine. Comps-La-Granda-Vila es un pichon vilatge situat en centre Aveyron a 720 m d'altitud, al sud de Rodez, près dels lacs del Lévézou. Lo pòble es lo banc de la magnifica Abbaye Cistercienne de Bonnecombe, fondada l'an 1167 suls bòrds del Viaur. La municipalitat de Comps-la-Granda-Vila a la siá istòria estretament ligada a aquela de la Abbaye de Bonnecombe. Abans la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, sabiam pas res de l'istòria del pòble, s'aquel es pas l'existéncia de la glèisa ponduda jos la juridiction de Bonnecombe a la siá creacion. Abans d'èsser crompat pel Abbaye, lo pòble a apertengut a una familha de Comps.

Es en 1441 que los abitants aguèron autorizat a fortificar-se ; a Modèl:La s-, la abbé Alexandre de Carreto #installar a Comps la siá familha dins lo castèl #que #far bastir. La familha #conservar lo castèl fins a Modèl:La s- abans d'o vendre a ricas bourgeois, las Greffeuilhe. Lo pichon castèl de Comps a de contunh apertengut a un notaire, lo Sr. Mignonac, Egalament cònsol del pòble a l'epòca. A de contunh servit de coan de contunh d'escòla, abans de venir uèi Lo Barralh de Albray, ostal de hostes. La glèisa paroissiale de Comps, bastida cap a la fin de l'epòca romane e classificat monument istoric dempuèi 1938, a dotat d'un retable d'estil baroque confeccionat l'an 1660 pel abbaye de Bonnecombe. Pendent la Revolucion, lo cònsol del pòble, #decidir en 1792 de far transporter lo retable e lo tabernacle dins la nòstra glèisa amb la fin dels salvar del pillage. Un pauc mai luènh, en plena natura, se tròba la glèisa baroque de Sant Salvador, en datant de la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle e en possedint un retable e una chaire a predicar en bòsc sculpté en datant de la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle.

Lo pòble a dotat de nombrosas associacions en organizant regularament tot a la longitud de l'an de las activitats culturalas e esportiuas. La fèsta del pòble se desenrotlla lo 15 d'agost e dona luòc a desparièrs festivités tales #que #embenar, jòcs ancians, bal, manjars, concorses de pétanque, desfilada de bicicleta fleuris pels mainats, èca. Una nòva associacion es nascuda n'en agost 2009, creada per las résidents de la Abbaye. Divèrsas manifestacions son ja en cors, tales que coralas, concèrts, jornada occitana, jornada del Patrimòni de País e del Molin, tot #encobrir desenrotllant-se en lo magnific marc del Abbaye.Lo nòstre pòble es un luòc en calma e plàcid, las façadas rénovées de las vièlhas bastiguèsses a la cœur del pòble ludut conferisson un aire coquet. Divèrses camins de randonnées a la sortida del pòble pòrtan al bòsc, suls bòrds del Viaur, e fins al Abbaye.

Qualques pichons comèrcis refàn la siá aparicion, una épicerie, una modista, un perruquer, una esthéticienne, un forner bio ! En resumit, un pichon pòble ont fa bon viure.

Tèxte originau de l'article francés

La Grand Vila : pourquoi ce nom ? Deux hypothèses sont retenues : le mot Comps viendrait du latin "Campus" signifiant champ, ou bien du mot "Cumba" qui signifie combe. Le mot ville vient du latin "Villa" qui signifie "domaine agricole" à l'époque gallo-romaine. La Grand Vila est un petit village situé en centre Aveyron à 720 m d'altitude, au sud de Rodez, à proximité des lacs du Lévézou. Le village est le siège de la magnifique Abbaye Cistercienne de Bonnecombe, fondée en 1167 sur les bords du Viaur. La commune de La Grand Vila a son histoire étroitement liée à celle de l'Abbaye de Bonnecombe. Avant le Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, nous ne savions rien de l'histoire du village, si ce n'est l'existence de l'église mise sous la juridiction de Bonnecombe à sa création. Avant d'être acheté par l'Abbaye, le village a appartenu à une famille de Comps.

C'est en 1441 que les habitants furent autorisés à se fortifier ; au Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, l'abbé Alexandre de Carreto installa à Comps sa famille dans le château qu'il fit construire. La famille conserva le château jusqu'au Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle avant de le vendre à des riches bourgeois, les Greffeuilhe. Le petit château de Comps a ensuite appartenu à un notaire, M. Mignonac, également maire du village à l'époque. Il a ensuite servi de couvent puis d'école, avant de devenir aujourd'hui Le Clos d'Albray, maison d'hôtes. La glèisa paroissiale de Comps, construite vers la fin de l'époque romane et classée monument historique depuis 1938, est dotée d'un retable de style baroque confectionné en 1660 pour l'abbaye de Bonnecombe. Pendant la Révolution, le maire du village, décida en 1792 de faire transporter le retable et le tabernacle en notre église afin de les sauver du pillage. Un peu plus loin, en pleine nature, se trouve l'église baroque de Saint Sauveur, datant du Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle et possédant un retable et une chaire à prêcher en bois sculpté datant du Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle.

Le village est doté de nombreuses associations organisant régulièrement tout au long de l'année des activités culturelles et sportives. La fête du village se déroule le 15 août et donne lieu à différentes festivités telles que bandas, jeux anciens, bal, repas, concours de pétanque, défilé de vélo fleuris par les enfants, etc. Une nouvelle association est née en août 2009, créée par les résidents de l'Abbaye. Diverses manifestations sont déjà en cours, telles que chorales, concerts, journée occitane, journée du Patrimoine de Pays et des Moulin, tout cela se déroulant dans le magnifique cadre de l'Abbaye.Notre village est un lieu calme et paisible, les façades rénovées des vieilles bâtisses au cœur du village lui confèrent un air coquet. Plusieurs chemins de randonnées au départ du village mènent à la forêt, sur les bords du Viaur, et jusqu'à l'Abbaye.

Quelques petits commerces refont leur apparition, une épicerie, une couturière, un coiffeur, une esthéticienne, un boulanger bio ! Bref, un petit village où il fait bon vivre.

Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2001 2008      
2008 2014 Stéphan Cambon    
2014 2020 Stéphan Cambon    
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): 576, totala: 588
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
538 386 340 1 031 1 026 1 051 1 031
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
948 901 900 906 912 963 967 990 984
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
943 968 931 830 792 772 786 732 737
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
679
581
576
542
516
426
485
529
512
519
2009 2010
526
533
542
548
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Vejatz tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. Patrici Pojada, Repertòri toponimic de las comunas de la region Miègjorn-Pirenèus, Nouvelles Éditions Loubatières, 2009, ISBN 978-2-86266-573-3
  2. Sit Toponimia occitana