Saint-Christophe-la-Couperie

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar

Saint-Christophe-la-Couperie
Saint-Christophe-la-Couperie

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
[[Fichièr:Defautoc.png|center|280px|link=|border]]
[[Fichièr:Defautoc.png|75px|center|link=]]
Geografia fisica
France location map-Regions and departements-2016.svg
geolocalizacion
Coordenadas 47° 15′ 18″ N, 1° 10′ 48″ O
Superfícia 8,29 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala
 
104 m
104 m
74 m
Geografia politica
Estat Bandièra de França França
Region
52
Païses de Léger Blason région fr Pays-de-la-Loire.svg
Departament
49
Maine e Léger Armas deu Departament de Maine e Léger
Arrondiment Cholet
Canton Champtoceaux
Intercom
244900783
du Canton de Champtoceaux
Cònsol Anne Guilmet (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Gentilici Christoforien, Christoforienne (en francés)
Còde postal 49270
Còde INSEE 49270

Saint-Christophe-la-Couperie es una comuna francesa, situada dins lo departament de Maine e Léger e la region dels Païses de Léger .

Geografia[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Aquel vilatge angevin se situa en la region de las Mauges, en l'oèst del Departament, sus la rota D154 #que va de Sant-Laurent-de detlos-Autars (nòrd) a La Boissière-de detlo-Daurat (sud-oèst)[1]. Sant-Christophe-la-Couperie se tròba Modèl:A unitat a l'Oèst de Angieus, a unitat|28|km {{}} a l'Èst de Nantas e a unitat|32|km {{}} al Nòrd de Cholet[2].

La municipalitat es limitrophe del departament de la Loire-Atlantica (comuna de La Boissière-de detlo-Daurat).

Lo territòri dels Mauges es la pichona region #que cobrís la part sud-oèst del Maine-e-Loire, délimitée al Nòrd per la Loire (fleuve) e a l'Èst pel Layon (riu)[3].

L'altitud de la municipalitat vària de 74 a unitat|104|mètres {{}}[4], Per una altitud mièja d'unitat|89|mètres {{}}. Lo sieu territòri s'estend sus una superficie de mai d'unitat|8|km|2 {{}} (829 ectaras)[5].

Situat sus un anautit scenari[6], Se tròba sul territòri de la municipalitat un bòsc (bòsc de la Foucaudière), traversada per un pichon ruisseau (la Couperie) #que manten la fauna e la flore.
S'i tròba tanben lo riu la Divatte (dicha localement Ruisseau de las Recoins o de la Macraisière), #que forma lo limit Es e Sud, aital coma los sieus afluents los ruisseaux de la Foucaudière, de las Hérondières (ditz tanben de la Couperie) e de la Auberdière[7].

La municipalitat de Sant-Christophe-la-Couperie figura a l'inscripcion[8] de

  • Inventaris de las Zònas naturalas d'interès ecologic, floristique e faunistique (ZNIEFF) pels Lanas del Fuilet e lo Bòsc de Foucaudière,
  • Esquèmas de disposicion e de gestion de las aigas per la zòna de Estuaire de la Loire.

Lo sieu climat a temperat, de tipe océanique. Lo climat angevin es particularament doç, de per la siá situacion entre las influéncias océaniques e continentalas. Generalament los ivèrns son pluvieux, los congelats escasses e los estius ensoleillés[9].

Las municipalitats los mai prèps son Sant-Laurent-de detlos-Autars (4 km), La Boissière-de detlo-Daurat (4 km), Landemont (5 km), La Remaudière (5 km), Lo Puiset-Daurat (6 km), Lo Fuilet (6 km), Sant-Salvador-de-Landemont (6 km), La Chaussaire (6 km), La Regrippière (8 km) e Barbechat (8 km)[2].

Tèxte originau de l'article francés

Ce village angevin se situe dans la région des Mauges, dans l'ouest du Département, sur la route D154 qui va de Saint-Laurent-des-Autels (nord) à La Boissière-du-Doré (sud-ouest)[1]. Saint-Christophe-la-Couperie se trouve à 53 km à l'Ouest d'Angers, à 28 km à l'Est de Nantes et à 32 km au Nòrd de Cholet[2].

La commune est limitrophe du département de la Loire-Atlantique (commune de La Boissière-du-Doré).

Le territoire des Mauges est la petite région qui couvre la partie sud-ouest du Maine-et-Loire, délimitée au Nord par la Loire (fleuve) et à l'Est par le Layon (rivière)[3].

L'altitude de la commune varie de 74 à 104 mètres[4], pour une altitude moyenne de 89 mètres. Son territoire s'étend sur une superficie de plus de 8 km2 (829 hectares)[5].

Situé sur un haut plateau[6], on trouve sur le territoire de la commune une forêt (forêt de la Foucaudière), traversée par un petit ruisseau (la Couperie) qui entretient la faune et la flore.
On y trouve aussi la rivière la Divatte (dite localement Ruisseau des Recoins ou de la Macraisière), qui forme la limite Est et Sud, ainsi que ses affluents les ruisseaux de la Foucaudière, des Hérondières (dit aussi de la Couperie) et de l'Auberdière[7].

La commune de Saint-Christophe-la-Couperie figure à l'inscription[10] de

  • Inventaires des Zones naturelles d'intérêt écologique, floristique et faunistique (ZNIEFF) pour les Landes du Fuilet et la Forêt de Foucaudière,
  • Schémas d'aménagement et de gestion des eaux pour la zone d'Estuaire de la Loire.

Son climat est tempéré, de type océanique. Le climat angevin est particulièrement doux, de par sa situation entre les influences océaniques et continentales. Généralement les hivers sont pluvieux, les gelés rares et les étés ensoleillés[9].

Les communes les plus proches sont Saint-Laurent-des-Autels (4 km), La Boissière-du-Doré (4 km), Landemont (5 km), La Remaudière (5 km), Le Puiset-Doré (6 km), Le Fuilet (6 km), Saint-Sauveur-de-Landemont (6 km), La Chaussaire (6 km), La Regrippière (8 km) et Barbechat (8 km)[2].

Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgSaint-Christophe-la-Couperie
Comuna amb 1603 abitants (2000)Landemont (4,9km)
Comuna amb 1849 abitants (2000)Le Fuilet (5,8km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Dels traces ancianas an #èsser d'amassadas sus la comuna : cinc pigassas educadas, una pica bipenne perforée en silex talhat, divèrsas pigassas de bronze, un bracelet de bronze[7].

Al Mièja Edat, lo territòri de St-Christophe aviá per senhor lo baron de Champtoceaux. Lo sieu darrièr senhor #èsser çò prince de Condé[7].

E mai se una parròquia sembla i aver #èsser constituida dempuèi la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, èra pas mai #qu'una annèxa d'aquela de La Remaudière, coma aquela de La Boissière-de detlo-Daurat. Cal esperar 1766 perque una parròquia desparièra i aja constituit, apertenenta al diocèse de Nantas[7].

A la fin del Ancian Regim (reialme de França), St-Christophe levava del Doyenné de Clisson, del Graèr a sal de St-Florent, del Présidial e del Eleccion de Angieus[7].

Cossí en la rèsta de la region, a la fin de la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle se #desenrotllar la guèrra de Vendée, #que #marcar de la siá estampada lo país tot entièr.

A la réorganisation administrativa #que #seguir la Revolucion, St-Christophe la Couperie i aguèt integrat l'an 1790 al costat de Chamtoceaux[11] (departament de Maine-e-Loire) e al district de Sant-Florent-lo-Vièlh, de contunh en 1800 al Arrondiment de Beaupreau[12], E en 1857 al arrondiment de Cholet[13].
Al punt d'enguarda judicial, Sant-Christophe-la-Couperie, tot cossí Sant-Laurent-de detlos-Autars e Sant-Salvador-de-Landemont, levava de la Sénéchaussée d'Angieus, de contunh de 1790 a 1859 del tribunal de Beaupréau, per continuament èsser del ressort del tribunal de Cholet[14].

A la fin de la Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, lo bourg compreniá pas #qu'una dotzena d'ostals. A aquela epòca la artisanat se compausava de nòus forns a briques e a tuiles e de dos molins a vent[15].
La géologie del territòri de la comuna (terren silurien subordinat métamorphique) #porgir de tèrras argileuses emplegadas a la realizacion de briques e carreaux. La municipalitat limitrophe del Fuilet es d'en un autre luòc réputée per los sieus poteries[7].

A aquela meteissa epòca a bastit la linha de camin de fèrre del Pichon Anjau, #que la linha Nantas-Cholet ne passava per La Remaudière, Landemont, Sant-Christophe-la-Couperie, Lo Puiset-Daurat e Sant-Rémy-en-Mauges[16].

Tèxte originau de l'article francés

Des traces anciennes ont été trouvées sur la commune : cinq haches polies, une hache bipenne perforée en silex taillé, plusieurs haches de bronze, un bracelet de bronze[7].

Au Moyen Âge, le territoire de St-Christophe avait pour seigneur le baron de Champtoceaux. Son dernier seigneur fut le prince de Condé[7].

Bien qu'une paroisse semble avoir été constituée dès le Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, elle n'était qu'une annexe de celle de La Remaudière, comme celle de La Boissière-du-Doré. Il faut attendre 1766 pour qu'une paroisse distincte soit constituée, appartenant au diocèse de Nantes[7].

À la fin de l'Ancien Régime (royaume de France), St-Christophe relevait du Doyenné de Clisson, du Grenier à sel de St-Florent, du Présidial et de l’Élection d'Angers[7].

Comme dans le reste de la région, à la fin du Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle se déroula la guerre de Vendée, qui marqua de son empreinte le pays tout entier.

À la réorganisation administrative qui suivit la Révolution, St-Christophe la Couperie fut intégré en 1790 au canton de Chamtoceaux[17] (département de Maine-et-Loire) et au district de Saint-Florent-le-Vieil, puis en 1800 à l'Arrondissement de Beaupreau[18], et en 1857 à l'arrondissement de Cholet[13].
Au point de vue judiciaire, Saint-Christophe-la-Couperie, tout comme Saint-Laurent-des-Autels et Saint-Sauveur-de-Landemont, relevait de la Sénéchaussée d'Angers, puis de 1790 à 1859 du tribunal de Beaupréau, pour ensuite être du ressort du tribunal de Cholet[19].

À la fin du Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, le bourg ne comprenait qu'une douzaine de maisons. À cette époque l’artisanat se composait de neuf fours à briques et à tuiles et de deux moulins à vent[15].
La géologie du territoire de la commune (terrain silurien inférieur métamorphique) fournit des terres argileuses employées à la réalisation de briques et carreaux. La commune limitrophe du Fuilet est d'ailleurs réputée pour ses poteries[7].

À cette même époque est construite la ligne de chemin de fer du Petit Anjou, dont la ligne Nantes-Cholet passait par La Remaudière, Landemont, Saint-Christophe-la-Couperie, Le Puiset-Doré et Saint-Rémy-en-Mauges[20].

Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Anne Guilmet    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
934 311 450 515 567 577 566 608 581
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
566 575 610 584 590 588 601 572 556
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
544 511 502 508 466 443 440 441 435
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
434
436
440
451
447
455
637
686
730
2009 2010
757
767
783
791
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. 1,0 et 1,1 IGN e BRGM, Géoportail Sant-Christophe-la-Couperie (49), consultat lo 10 de junh de 2012 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « geoportail » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  2. 2,0, 2,1, 2,2 et 2,3 Las distàncias anonciadas son distàncias orthodromiques (a panatòri d'ausèl).
    Leon1906, Distàncias orthodromiques a partir de Sant-Christophe-la-Couperie (49), consultat lo 31 d'octòbre de 2011 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « distances » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  3. 3,0 et 3,1 Louis Poirier, Pròva sus la morphologie de l'Anjau meridionala (Mauges e Saumurois), Anals de Geografia, 1935, t.44 n°251 Modèl:Pàg.474 - Veire Mauges Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « lpoirier » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  4. 4,0 et 4,1 IGN, Repertòri Géographique de las Municipalitats (RCG 2010), consultat lo 2 de febrièr de 2011 - Donadas consultables sus detlas_municipalitats_de_Maine-e-Loire WikiAnjou. Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « ign » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  5. 5,0 et 5,1 EHESS, Dels pòbles de Cassini a las municipalitats d'uèi (Modèl:Op. cit.), Consultat lo 31 d'octòbre de 2011. L'edicion revisada del Célestin Pòrt de 1996, Modèl:Op. cit. Modèl:Pàg.38, indica egalament una superficie de 829 ectaras. Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « surfacealt » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  6. 6,0 et 6,1 Célestin Pòrt, Diccionari istoric géographique e biographique de Maine-e-Loire, Lachèse & Dolbeau, 1878, Modèl:T.3 Modèl:Pàg.340 e seguents - segon los sieus trabalhs faches a Modèl:La s- sus l'archiu ancian. Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « cport1878 » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  7. 7,00, 7,01, 7,02, 7,03, 7,04, 7,05, 7,06, 7,07, 7,08, 7,09, 7,10 et 7,11 Célestin Pòrt, Diccionari istoric géographique e biographique de Maine-e-Loire, 1874 1878, Edicion revisada de 1996 per André Sarazin e Pascal Tellier, Modèl:T.4, Modèl:Pàg.37 e seguents Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « cport1996 » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  8. DREAL País de la Loire, Donadas mieiambientalas GéoSource, Lista de las zonages recensés sus la municipalitat de Sant-Christophe-la-Couperie, consultada lo 31 d'octòbre de 2011
  9. 9,0 et 9,1 Comitat meteorologic départemental, Climat de Maine-e-Loire, consultat lo 24 de mai de 2011 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « cmd » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  10. DREAL Pays de la Loire, Données environnementales GéoSource, Liste des zonages recensés sur la commune de Saint-Christophe-la-Couperie, consultée le 31 octobre 2011
  11. EHESS, Dels pòbles de Cassini a las municipalitats d'uèi (Modèl:Op. cit.), Costat de « Chamtoceaux » de contunh « Champtoceaux ».
  12. EHESS, Dels pòbles de Cassini a las municipalitats d'uèi (Modèl:Op. cit.), arrondissement De « Beaupreau » de contunh « Beaupréau ».
  13. 13,0 et 13,1 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas cassini.
  14. Societat de las bibliophiles bretons e de l'istòria de Bretanha, Revista de Bretanha de Vendée & d'Anjau, en genièr 1909, Modèl:Panatòri.41, Modèl:Pàg.216 a 218
  15. 15,0 et 15,1 Comunitat de Municipalitats de Champtoceaux, Sant Christophe-la-Couperie, consultat lo 2 de novembre de 2011 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « cc » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  16. Jacqueline Cantaloube e Michel Raclin, Èra unas fes lo Pichon Anjau, edicions AAPA, 2008
  17. EHESS, Des villages de Cassini aux communes d'aujourd'hui (Modèl:Op. cit.), canton de « Chamtoceaux » puis « Champtoceaux ».
  18. EHESS, Des villages de Cassini aux communes d'aujourd'hui (Modèl:Op. cit.), arrondissement de « Beaupreau » puis « Beaupréau ».
  19. Société des bibliophiles bretons et de l'histoire de Bretagne, Revue de Bretagne de Vendée & d'Anjou, janvier 1909, vol. 41, p. 216 à 218
  20. Jacqueline Cantaloube et Michel Raclin, Il était une fois le Petit Anjou, éditions AAPA, 2008

Modèl:Portal Saint-Christophe-la-Couperie