Vilamurs

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar

Vilamurs
Villemus

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
[[Fichièr:Villemus - vue générale.JPG|center|280px|link=|border]]
Vista generala sus Vilamurs
[[Fichièr:Blason Villemus.svg|75px|center|link=]]
Geografia fisica
Occitania map (1).png
geolocalizacion
Coordenadas 43° 51′ 35″ N, 5° 42′ 06″ E
Superfícia 9,59 km²
Altituds
 · Maximala
 · Minimala
 
779 m
424 m
Geografia politica
Region istorica Provença Armas de Provença
Estat Bandièra de França França
Region
93
Provença Aups e Còsta d'Azur
Departament
4
Aups d'Auta Provença Armas dau Departament deis Aups d'Auta Provença
Arrondiment Forcauquier
Canton Ralhana
Intercom
240400366
de Haute Provence
Cònsol Pierre Pourcin (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Còde postal 04110
Còde INSEE 04241

Vilamurs (Villemus en francés) es una comuna provençala, situada dins lo departament deis Aups d'Auta Provença e la region de Provença-Aups-Còsta d'Azur.

Geografia[modificar | modificar la font]

Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Una nécropole gallo-romaine a #èsser amassada sul territòri de la municipalitat, amb sustot un sarcophage en plomb.

La distincion aperten a la dynastie autochtone de las Vilamurs de la Modèl:S mini- a Modèl:La s-, passa de contunh a las de Estienne fins a la Revolucion[1]. La comunitat levava de la viguerie de Forcalquier[2]. La glèisa paroissiale levava de la abbaye de Montmajour #que ne requectava las intradas[2].

Pendent la Revolucion, la municipalitat compta una societat patriotique, creada après la fin de 1792[3]. Un mandat de destruccion del castèl a signat, e los trabalhs de demolicion començada, mas demòran inachevés[4].

Fins al sègle XIX, s'espetava una mina de lignite (carbon paure)[5], e un jaciment de grès bitumineux[1].

Tèxte originau de l'article francés

Une nécropole gallo-romaine a été retrouvée sur le territoire de la commune, avec notamment un sarcophage en plomb.

La seigneurie appartient à la dynastie autochtone des Vilamurs du Modèl:S mini- au Sègle Modèl:S mini-Modèl:Verificacion sègle, puis passe aux d’Estienne jusqu’à la Révolution[1]. La communauté relevait de la viguerie de Forcalquier[2]. L’église paroissiale relevait elle de l’abbaye de Montmajour qui en percevait les revenus[2].

Durant la Révolution, la commune compte une société patriotique, créée après la fin de 1792[6]. Un mandat de destruction du château est signé, et les travaux de démolition entamés, mais restent inachevés[7].

Jusqu’au sègle XIX, on exploitait une mine de lignite (charbon pauvre)[8], et un gisement de grès bitumineux[1].


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Pierre Pourcin    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
234 269 303 264 286 315 296 296 286
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
288 277 270 244 258 226 206 191 221
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
180 191 165 191 156 109 109 150 105
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
96
66
71
83
99
111
147
152
157
2009 2010
161
164
166
171
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. 1,0, 1,1, 1,2 et 1,3 Modèl:Atlàs istorica de la Provence, pàg. 207 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « AHP » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  2. 2,0, 2,1, 2,2 et 2,3 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas archeo-provence.
  3. Patrice Alphand, « Las Societats popularas», La Revolucion en las Bassas-Alpes, Anals d'Anautita-Provence, bulletin de la societat scientifica e literària de las Alpes-de-Anautita-Provence, pas 307, 1er trimèstre 1989, 108en an, p 296-298
  4. Modèl:Collier-Anautita-Provence, p 243
  5. Raymond Collier, op. cit., P 416
  6. Patrice Alphand, « Les Sociétés populaires», La Révolution dans les Basses-Alpes, Annales de Haute-Provence, bulletin de la société scientifique et littéraire des Alpes-de-Haute-Provence, no 307, 1er trimestre 1989, 108en année, p 296-298
  7. Modèl:Collier-Haute-Provence, p 243
  8. Raymond Collier, op. cit., p 416