La Robina

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Flag of Occitania (with star).svg Vilatge d'Occitània Blason Languedoc.svg

La Robina
La Robine-sur-Galabre

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
Chapelle saint Pons.JPG
La gleisòla de Sant Ponç, a la Robina.
Blason La Robine sur Galabre.svg
Geografia fisica
Occitania map (1).png
geolocalizacion
Coordenadas 44° 10′ 12″ N, 6° 13′ 07″ E
Superfícia 45,91 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala
 
1 887 m
720 m
646 m
Geografia politica
País Provença Armas de Provença
Estat Bandièra de França França
Region
93
Provença Aups e Còsta d'Azur
Departament
4
Aups d'Auta Provença Armas dau Departament deis Aups d'Auta Provença
Arrondiment
012
Dinha
Canton
0408
Dinha Est
Intercom
240400465
des Trois Vallées
Cònsol Jean-Marie Reymond
(2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Còde postal 04000
Còde INSEE 04167

La Robina (oficialament en francés La Robine-sur-Galabre) es una comuna provençala, situada dins lo departament deis Aups d'Auta Provença e la region de Provença-Aups-Còsta d'Azur.

Geografia[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

La municipalitat a traversat per la Galabre, afluent drech del Bès, lududes-meteis afluent drech de la Bléone.

Lo vilatge a situat a 750 m d'altitud[1].

Lo ponch en culminant es la Granda Campana de Barles (1887 m).

Tèxte originau de l'article francés

La commune est traversée par la Galabre, affluent droit du Bès, lui-même affluent droit de la Bléone.

Le village est situé à 750 m d'altitude[1].

Le point culminant est la Grande Cloche de Barles (1887 m).


Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

La localité de la Robine a citat a la XIIIen sègle ; dètz lo sieu nom al sòl fach d'un schiste estendre se délitant progressivament ("Roubina" en provençal). Per endavant, lo luòc-dich Lo Bouisset a citat en 813-814 (in Buxeto[2]). La comunitat de la Robine comptava 19 fuòcs en 1315, e 168 abitants en 1765[3].

La distincion èra a las #Barrar (Modèl:XIVe/Modèl:XVIIe), de contunh a partir del Sègle XVIII als Thoron.

Ainac A citat al Sègle XIII (Ainacum) : se caracteriza per un abitat escampilhat, la distincion aperteniá a las #Barrar, a las Amalric, de contunh a las Thomassin.

Lambert A citat al Sègle XIII (Lambertum) : Lambert e Ainac formavan una sola parròquia, la distincion de las Amalric. La comunitat comptava 16 fuòcs l'an 1315, e inhabitée en 1471. En 1765, i aviá 119 abitants[4].

Tanaron A citat en los chartes als alentours de 1200 ; los avesques de Digne n'èran los senhors (amb lo masatge de Rocherousse) e i avián un castèl[5]. En 1315, la comunitat comptava 40 fuòcs, numeròta #que casuda a 14 l'an 1471. La populacion s'establís a 230 l'an 1765[5].

Pendent la Revolucion, las municipalitats de Tanaron, La Robine e Ainac comptan caduna una societat patriotique, creadas après la fin de 1792[6], aital coma aquela de Lambert, malgrat la siá pichona talha (aperaquí 80 hab en 1790)[7].

En 1878, una escòla a classa unica a bastit a Pudoyer, vilatge aluenhat del cap de-luòc de la municipalitat de Tanaron, malgrat l'oposicion dels abitants de Tanaron, #que desiran pas competéncia dins la siá escòla. Quinze escolans la freqüenten ; mas lo èxode rural entrena la siá clausura dempuèi 1897[8].

La municipalitat a constituit per la fusion l'an 1973 de las municipalitats de Ainac, de Lambert, de la Robine e de Tanaron[9].

Tèxte originau de l'article francés

La localité de la Robine est citée au XIIIen siècle ; elle doit son nom au sol fait d'un schiste tendre se délitant progressivement ("Roubina" en provençal). Auparavant, le lieu-dit Le Bouisset est cité en 813-814 (in Buxeto[10]). La communauté de la Robine comptait 19 feux en 1315, et 168 habitants en 1765[3].

La seigneurie était aux Barras (Modèl:XIVe/Modèl:XVIIe), puis à partir du Sègle XVIII aux Thoron.

Ainac est citée au Sègle XIII (Ainacum) : elle se caractérise par un habitat dispersé, la seigneurie appartenait aux Barras, aux Amalric, puis aux Thomassin.

Lambert est citée au Sègle XIII (Lambertum) : Lambert et Ainac formaient une seule paroisse, la seigneurie des Amalric. La communauté comptait 16 feux en 1315, et inhabitée en 1471. En 1765, elle avait 119 habitants[11].

Tanaron est cité dans les chartes aux alentours de 1200 ; les évêques de Digne en étaient les seigneurs (avec le hameau de Rocherousse) et y avaient un château[5]. En 1315, la communauté comptait 40 feux, chiffre qui chute à 14 en 1471. La population s’établit à 230 en 1765[5].

Durant la Révolution, les communes de Tanaron, La Robine et Ainac comptent chacune une société patriotique, créées après la fin de 1792[12], ainsi que celle de Lambert, malgré sa petite taille (environ 80 hab en 1790)[13].

En 1878, une école à classe unique est construite à Pudoyer, village éloigné du chef-lieu de la commune de Tanaron, malgré l'opposition des habitants de Tanaron, qui ne souhaitent pas de concurrence à leur école. Quinze élèves la fréquentent ; mais l'exode rural entraîne sa fermeture dès 1897[8].

La commune est constituée par la fusion en 1973 des communes d’Ainac, de Lambert, de La Robine et de Tanaron[9].


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Jean-Marie Reymond    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
123 94 126 175 159 173 186 189
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
157 146 148 153 145 128 131 130 162
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
126 122 124 105 96 91 80 81 83
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
48
57
74
146
228
257
309
317
324
2009 2010
326
333
331
338
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. 1,0 et 1,1 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas La_Torre.
  2. Géraldine Bérard, Mapa archéologique dels Alpes-de-Anautita-Provence, Academia de las Inscripcions e Polidas-Cartas, París, 1997, p 396
  3. 3,0 et 3,1 Modèl:Atlàs istoric de la Provence, pàg. 192 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « AHP » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  4. Baratier, Duby & Hildesheimer, op. cit., pàg. 179
  5. 5,0, 5,1, 5,2 et 5,3 Baratier, Duby & Hildesheimer, op. cit., pàg. 202 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « Tanaron-AHP » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  6. Patrice Alphand, « Las Societats popularas», La Revolucion en las Bassas-Alpes, Anals d'Anautita-Provence, bulletin de la societat scientifica e literària de las Alpes-de-Anautita-Provence, pas 307, 1er trimèstre 1989, 108en an, p 296-298
  7. Alphand, p 295
  8. 8,0 et 8,1 D.-A. C., « Pudoyer », in Renaud Alberny, Denis-Armand Canal, Thomas Laurenceau, Dominique Vesin, Las Escòlas de la Republica, Niòrt : Eclectis, 1993. ISBN 2-908975-15-7, 440 pàg., pàg. 19 Error de citacion : Balise <ref> non valide ; le nom « Ecoles_R.C3.A9publique » est défini plusieurs fois avec des contenus différents
  9. 9,0 et 9,1 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas Cassini.
  10. Géraldine Bérard, Carte archéologique des Alpes-de-Haute-Provence, Académie des Inscriptions et Belles-Lettres, Paris, 1997, p 396
  11. Baratier, Duby & Hildesheimer, op. cit., p. 179
  12. Patrice Alphand, « Les Sociétés populaires», La Révolution dans les Basses-Alpes, Annales de Haute-Provence, bulletin de la société scientifique et littéraire des Alpes-de-Haute-Provence, no 307, 1er trimestre 1989, 108en année, p 296-298
  13. Alphand, p 295