Gigòrds

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Flag of Occitania (with star).svg Vilatge d'Occitània Blason Languedoc.svg

Gigòrds
Gigors

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
[[Fichièr:Defautoc.png|center|280px|link=|border]]
Blason Gigors.svg
Geografia fisica
Occitania map (1).png
geolocalizacion
Coordenadas 44° 25′ 12″ N, 6° 09′ 37″ E
Superfícia 13,69 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala
 
1 586 m
881 m
806 m
Geografia politica
País Provença Armas de Provença
Estat Bandièra de França França
Region
93
Provença Aups e Còsta d'Azur
Departament
4
Aups d'Auta Provença Armas dau Departament deis Aups d'Auta Provença
Arrondiment
012
Forcauquier
Canton
0428
Turriás
Intercom
200017762
de la Motte-du-Caire-Turriers
Cònsol Gérard Magaud
(2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Gentilici Gigordons (en francés)
Còde postal 04250
Còde INSEE 04093

Gigòrds (oficialament en francés Gigors) es una comuna provençala situada dins lo departament deis Aups d'Auta Provença e la region de Provença-Aups-Còsta d'Azur.

Geografia[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

Lo vilatge a situat a Unitat|875|m}} d'altitud[1].

Reünions e de caulets :

  • caulet de Sarraut (980 m) ;
  • reünion de Montsérieux (1 596 m) ;
  • reünion de las Plauts (1 592 m).
Tèxte originau de l'article francés

Le village est situé à 875 m d’altitude[1].

Sommets et cols :

  • col de Sarraut (980 m) ;
  • sommet de Montsérieux (1 596 m) ;
  • sommet des Plauts (1 592 m).


Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

La localité apareis per las primièras fes en las chartes l'an 1045 (Jugurnis)[1], #que ven Gigornis en 1079[2]. Un prieuré i aviá #èsser fondada, en dependent del abbaye Sant-Victor de Marselha. Los fraires an caçat pels Sarrasins, e aquel son aqueles del abbaye de Novalaise #que restauran lo luòc per l'ocupar. Lo prieuré e lo sieu domeni an restituit a Sant-Victor en 1045[3]. La glèisa paroissiale levava egalament de Sant-Victor, #que ne requectava doncas las intradas[3]. Un prieur, en dependent del abbaye Sant-Victor de Marselha[2], a establit dempuèi un cèrt temps en 1084. Administrativement, La comunitat levava de la baillie de Sisteron[3].

En 1348, la reina Jeanne, caçada de lo sieu reialme de Nàpols, li calguèt se refugiar en Provence. Per reconquérir los sieus Estats napolitains, #vendre Avignon al pape per formatnum:80000 {{}} florins, e #obténer al passatge lo absolution pontificale #que la ruscava de tota sospècha en l'omicidi de lo sieu primièr espós André d'Ongria. Reconnaissante, #Ofrir a Guillaume II Roger, fraire del pape, lo fief de Valernes, #que i aguèt erigit en vicomté per cartas brevets en 1350[4]. La notícia vicomté compreniá las comunitats de Bayons, Vaumeilh, la Motte, Bellaffaire, Gigòrds, Lauzet, las Mées, Mézel, Entrevennes e lo Castellet, amb los sieus juridictions e de dependéncias[5].

Tèxte originau de l'article francés

La localité apparaît pour la première fois dans les chartes en 1045 (Jugurnis)[1], qui devient Gigornis en 1079[2]. Un prieuré avait été fondée, dépendant de l’Marselha. Les moines sont chassés par les Sarrasins, et ce sont ceux de l’abbaye de Novalaise qui restaurent le lieu pour l'occuper. Le prieuré et son domaine sont restitués à Saint-Victor en 1045[3]. L’église paroissiale relevait également de Saint-Victor, qui en percevait donc les revenus[3]. Un prieur, dépendant de l’Marselha[2], est établi depuis un certain temps en 1084. Administrativement, la communauté relevait de la baillie de Sisteron[3].

En 1348, la reine Jeanne, chassée de son royaume de Naples, dut se réfugier en Provence. Pour reconquérir ses États napolitains, elle vendit Avignon au pape pour 80 000 florins, et obtint au passage l'absolution pontificale qui la lavait de tout soupçon dans le meurtre de son premier époux André de Hongrie. Reconnaissante, elle offrit à Guillaume II Roger, frère du pape, le fief de Valernes, qui fut érigé en vicomté par lettres patentes en 1350[6]. La nouvelle vicomté comprenait les communautés de Bayons, Vaumeilh, la Motte, Bellaffaire, Gigòrds, Lauzet, les Mées, Mézel, Entrevennes et le Castellet, avec leurs juridictions et dépendances[7].


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2001 2008      
2008 2014 Gérard Magaud    
2014 2020      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
132 140 224 243 209 209 225 236 230
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
208 207 212 188 192 175 163 147 138
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
143 137 122 108 81 70 60 62 49
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
38
29
34
37
39
41
55
56
58
2009 2010
59
60
61
62
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Vejatz tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas e referéncias[modificar | modificar la font]

  1. 1,0, 1,1, 1,2 et 1,3 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas La_Torre.
  2. 2,0, 2,1, 2,2 et 2,3 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas AHP.
  3. 3,0, 3,1, 3,2, 3,3, 3,4 et 3,5 Error de citacion : Balisa <ref> incorrècta ; pas de tèxte per las referéncias nomenadas archeo-provence.
  4. Jean-Marie Schio, Guillaume II Roger de Beaufort
  5. Édouard de Laplane, Istòria de Sisteron, tirada de lo sieu archiu, Digne, 1845, T. E, pàg. 126.
  6. Jean-Marie Schio, Guillaume II Roger de Beaufort
  7. Édouard de Laplane, Histoire de Sisteron, tirée de ses archives, Digne, 1845, T. I, p. 126.