Sainte-Suzanne (Mayenne) : Diferéncia entre lei versions

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Contengut suprimit Contengut apondut
Addbot (discussion | contribucions)
m Bot: Migrating 21 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q840520 (translate me)
GosGroc (discussion | contribucions)
Cap resum de modificació
Linha 3 : Linha 3 :
| nomcomuna= Sainte-Suzanne
| nomcomuna= Sainte-Suzanne
| nomcomuna2= Sainte-Suzanne
| nomcomuna2= Sainte-Suzanne
| imatge=[[Imatge: Ste Suzanne 53 Château.JPG|290px]]
| imatge= Ste Suzanne 53 Château.JPG
| descripcion= Lo castèl de Santa-Suzanne
| descripcion= Lo castèl de Santa-Suzanne
| lògo=[[Imatge:cap|150px]]
| lògo= cap
| escut=[[Imatge: Blason sainte suzanne mayenne.svg|60px]]
| escut= Blason sainte suzanne mayenne.svg
| escais=
| escais=
| region ist =
| region ist =

Version del 12 setembre de 2021 a 07.33

Sainte-Suzanne
Sainte-Suzanne
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
Lo castèl de Santa-Suzanne
Armas
Geografia fisica
geolocalizacion
Coordenadas 48° 05′ 54″ N, 0° 21′ 06″ O
Superfícia 23,14 km²
Altituds
 · Maximala
 · Minimala
 
220 m
86 m
Geografia politica
Estat França
Region
52
Païses de Léger
Departament
53
Maièna Armas del Departament de Maièna
Arrondiment Laval
Canton Sainte-Suzanne (capluòc)
Intercom
245300322
d'Erve et Charnie
Cònsol Jean-Pierre Morteveille (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Gentilici Suzannais (en francés)
Còde postal 53270
Còde INSEE 53255
www.ste-suzanne.fr

Sainte-Suzanne (Mayenne) es una comuna francesa administrada per lo departament de Mayenne de la region dels Païses de Léger.

Geografia

Partida eissida de l'article francés

La vila medievala de Santa-Suzanne, sobrenomenada la « pèrla del Maine », se situa a la reünion d'un tuc isolat en dominant d'un a-pic de 70 mètres lo marge drech del Erve. La siá situacion géographique a longtemps #èsser estrategica a la cœur del Maine perque se situa en lisière dels monts dels Coëvrons (Alpes mancelles, extremitat sud de la Normandie) e de la plana de Anjau, que # se llaura un fòrça vast panorama. La vila a bastit sus el a 170 mètres d'altitud mas lo sieu ponch en culminant se situa al Mont-Negre (222 mètres).

Al nòrd, se descobrís los tucs dels Coëvrons, dempuèi la carrièra de la Kabylie (Voutré) fins a Bais, pel bòsc de Crun, lo Mont Rochard (350 m) e lo Montaigu (291 m). En la meteissa direccion, las nautors de la Nautor-Rocher (141 m), de Changemer (135 m), de contunh, a l'oèst, lo Montis (130 m) #que separan la conca de la Erve d'aquel de la Jouanne.

Aquelas nautors, en direccion de Évron, an separat de la vila per una part bassa, una sòrta de vasta cuvette #que formava antany lo Grand étang, uèi asséché. A l'èst, lo luòc del Tertre Ganne, d'ont se jouit d'un magnific panorama sus la vila medievala. Se se garda cap al sud-es, se descobrís lo bòsc de la Charnie #que separa Santa-Suzanne de las siás vesinas Blandouet, Thorigné-en-Charnie, Sants-Texans-sus-Erve. Cap a Chammes e Vaiges, se llaura una immensa plana, al sud cap a la Mayenne angevine, a l'oèst cap a Laval e los confins de la Bretanha.

Comunas confrontantas de Santa-Suzanne[1]
Santa-Suzanne[1]
Chammes

Santa-Suzanne es a 7 km de Évron, 16 km de Montsûrs, 21 km de Sillé-lo-Guillaume, 28 km de Conlie, 32 km de Sablé-sus-Sarthe, 35 km de Laval, 48 km del Mans e 88 km de Angieus.

Fichièr:Lo grand ostal de la Aubépin.JPG
Lo grand ostal de la Aubépin, quartièr del Riu a Santa-Suzanne

Divèrses quartièrs e caserius compausan la municipalitat de Santa-Suzanne : la Vila intra-muros, la Taconnière, los Grands-jardins, la Boulière, la Crotz-Cobèrta, lo Riu, lo Gohard, lo Pont-Nòu, lo Grand-Molin, la Madeleine e las Granjas.

Las municipalitats limitrophes son Blandouet, Chammes, Châtres-lo-Bòsc, Évron, Torcèt-Viviers-en-Charnie e Voutré.

Pichona vila de caractèr, station verda de vacanças, Santa-Suzanne aperten al País d'Art e d'Istòria Coëvrons-Mayenne, #que ne protegís lo CIAP (Centre d'interpretacion de l'arquitectura e del patrimòni).

Tèxte originau de l'article francés

La cité médiévale de Sainte-Suzanne, surnommée la « perle du Maine », se situe au sommet d'une colline isolée dominant d'un à-pic de 70 mètres la rive droite de l'Erve. Sa situation géographique a longtemps été stratégique au cœur du Maine car elle se situe en lisière des monts des Coëvrons (Alpes mancelles, extrémité sud de la Normandie) et de la plaine d'Anjou, sur laquelle s'ouvre un très vaste panorama. La cité est bâtie à 170 mètres d'altitude mais son point culminant se situe au Mont-Noir (222 mètres).

Au nord, on découvre les collines des Coëvrons, depuis la carrière de la Kabylie (Voutré) jusqu'à Bais, par le bois de Crun, le Mont Rochard (350 m) et le Montaigu (291 m). Dans la même direction, les hauteurs du Haut-Rocher (141 m), de Changemer (135 m), puis, à l'ouest, le Montis (130 m) qui séparent le bassin de l'Erve de celui de la Jouanne.

Ces hauteurs, en direction d'Évron, sont séparées de la cité par une partie basse, une sorte de vaste cuvette qui formait autrefois le Grand étang, aujourd'hui asséché. À l'est, le site du Tertre Ganne, d'où l'on jouit d'un magnifique panorama sur la cité médiévale. Si l'on regarde vers le sud-est, on découvre la forêt de la Charnie qui sépare Sainte-Suzanne de ses voisines Blandouet, Thorigné-en-Charnie, Saint-Jean-sur-Erve. Vers Chammes et Vaiges, s'ouvre une immense plaine, au sud vers la Mayenne angevine, à l'ouest vers Laval et les confins de la Bretagne.

Sainte-Suzanne est à 7 km d'Évron, 16 km de Montsûrs, 21 km de Sillé-le-Guillaume, 28 km de Conlie, 32 km de Sablé-sur-Sarthe, 35 km de Laval, 48 km du Mans et 88 km d'Angers.

La grande maison de l'Aubépin, quartier de La Rivière à Sainte-Suzanne

Plusieurs quartiers et hameaux composent la commune de Sainte-Suzanne : la Cité intra-muros, la Taconnière, les Grands-jardins, la Boulière, la Croix-Couverte, la Rivière, le Gohard, le Pont-Neuf, le Grand-Moulin, la Madeleine et les Granges.

Les communes limitrophes sont Blandouet, Chammes, Châtres-la-Forêt, Évron, Torcé-Viviers-en-Charnie et Voutré.

Petite cité de caractère, station verte de vacances, Sainte-Suzanne appartient au Pays d'Art et d'Histoire Coëvrons-Mayenne, dont elle abrite le CIAP (Centre d'interprétation de l'architecture et du patrimoine).

Comunas vesinas

Distanças e posicion relativa
Distanças e posicion relativa
Sainte-Suzanne
Comuna amb 334 abitants (2000)Chammes (2,9km)
Comuna amb 194 abitants (2000)Blandouet (5,4km)
Comuna amb 861 abitants (2000)Voutré (6,3km)
Comuna amb 7122 abitants (2000)Évron (7,3km)
Comuna amb 254 abitants (2000)Saint-Léger (7,9km)


Istòria

Partida eissida de l'article francés

Dotada del mai ancian monument de la Mayenne, lo dolmen dels Erves, la vila a conegut una istòria particularament rica. Sòl donjon a aver-i resistit victorieusement a Guillaume lo Conquistador, invaincu de contunh pendent mai de tres sègles, lo castèl de Santa-Suzanne cavòt a las mans dels Angleses en 1425 e rèsta anglesa catorze ans abans d'èsser represes pels Franceses del sire de Bueil. Un ministre de Henri IV, Fouquet de la Varenne, primièr governador general de las Plaças, bastit « l'abitatge » en 1608. En 1661, dels cartas brevets signadas de Louis XIV conferiscan dins la vila sièis fièras e mercats annals #que ne faguèron una bourgade économiquement prospère pendent dos sègles. Al sègle xviii, l'establiment d'un graèr a sal lududes conferís un papièr administratiu e fiscal sus 26 parròquias de la region. La vila coneis tanben un sursaut economic mercés als 17 molins installats sul Erve, los sieus papeteries e carteries ; compta mai de 1 800 abitants al mièg del sègle xix, abans de tornar a una economia agricòla. Uèi, lo agricultura, la artisanat e l'animacion touristique constituisson las principalas basas de la comuna. Lo luòc e las basas de las muralles del castèl son internationalement coneguts dins lo mond dels archéologues pels vestigis de murs vitrifiés #que presentan, en comun amb qualques autres luòcs a França e en un autre luòc.

Los articles seguents detalhan l'istòria de la vila e lo sieu contèxt :

Article detalhat: Istòria de Santa-Suzanne.
Article detalhat: comtat del Maine.

Los personatges istorics ligats a l'istòria del castèl an detalhat en los articles aicí-dessus.

Tèxte originau de l'article francés

Dotée du plus ancien monument de la Mayenne, le dolmen des Erves, la cité a connu une histoire particulièrement riche. Seul donjon à avoir résisté victorieusement à Guillaume le Conquérant, invaincu ensuite pendant plus de trois siècles, le château de Sainte-Suzanne tombe aux mains des Anglais en 1425 et reste anglais quatorze ans avant d'être repris par les Français du sire de Bueil. Un ministre de Henri IV, Fouquet de la Varenne, premier gouverneur général des Postes, construit « le logis » en 1608. En 1661, des lettres patentes signées de Louis XIV confèrent à la cité six foires et marchés annuels qui vont en faire une bourgade économiquement prospère durant deux siècles. Au sègle xviii, l'établissement d'un grenier à sel lui confère un rôle administratif et fiscal sur 26 paroisses de la région. La ville connaît aussi un sursaut économique grâce aux 17 moulins installés sur l'Erve, ses papeteries et carteries ; elle compte plus de 1 800 habitants au milieu du sègle xix, avant de revenir à une économie agricole. Aujourd'hui, l'agriculture, l'artisanat et l'animation touristique constituent les principaux atouts de la commune. Le site et les bases des murailles du château sont internationalement connus dans le monde des archéologues pour les vestiges de murs vitrifiés qu'ils présentent, en commun avec quelques autres sites en France et ailleurs.

Les articles suivants détaillent l'histoire de la cité et son contexte :

Article detalhat: Histoire de Sainte-Suzanne.
Article detalhat: comté du Maine.

Les personnages historiques liés à l'histoire du château sont détaillés dans les articles ci-dessus.

Administracion

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Jean-Pierre Morteveille    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia

modificar « persona »
 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:

1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
1 302 1 412 1 417 1 483 1 619 1 722 1 749 1 754 1 766

1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
1 811 1 793 1 741 1 666 1 631 1 610 1 542 1 504 1 448

1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
1 387 1 372 1 328 1 090 1 059 1 023 956 973 937

1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
901
888
853
925
935
1 020
960
959
973
2009 2010
973
997
975
999
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments

Personalitats ligadas amb la comuna

Véser tanben

Ligams extèrnes

Nòtas

  1. Error en títol o url.