Bonneuil-en-Valois

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar

Bonneuil-en-Valois
Bonneuil-en-Valois

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
[[Fichièr:Defautoc.png|center|280px|link=|border]]
[[Fichièr:Defautoc.png|75px|center|link=]]
Geografia fisica
France location map-Regions and departements-2016.svg
geolocalizacion
Coordenadas 49° 17′ 08″ N, 2° 59′ 40″ E
Superfícia 12,81 km²
Altituds
 · Maximala
 · Minimala
 
166 m
57 m
Geografia politica
Estat Bandièra de França França
Region
32
Nauts de França
Departament
60
Oise Armas del Departament d'Oise
Arrondiment Senlis
Canton Crépy-en-Valois
Intercom
246000871
du pays de Valois
Cònsol Catherine Galeote (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Gentilici (en francés)
Còde postal 60123
Còde INSEE 60083

Bonneuil-en-Valois es una comuna francesa, situada dins lo departament d'Oise e la region de Picardia.

Geografia[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

La municipalitat de Bonneuil-en-Valís s'estend sus aperaquí 13 quilomètres cairats de la lisière del bòsc de Retz al nòrd, al ritz Tardor al sud. Dintre los dos se tròba successivament :

  • una vallée ont flueix lo ru de Bonneuil #que pren la siá font a las immeditaeses de la municipalitat de Éméville e #que pren lo Tardor a Pondron. La part principala del vilatge se étire la longitud d'aquela vallée e reagrupa d'ancians luòcs-diches #qu'en lo passat avián separat : Richebourg, la Rethière, la Sausserotte, la carrièra dels Soscavis (ara la carrièra de Crépy) los Aboulois...
  • Una granda plana #qu'a consagrat a la cultura de las céréales e de la remolatxa e #que domina, al sud, la vallée de la Tardor ont se tròba la segonda zòna d'abitacion de la municipalitat amb principalament lo masatge caseriu del Berval.

La municipalitat es doncas caracterizada per païsatges fòrça variats : de bòsques e de culturas, vallées e de planas,

  1. que lududes donan un encant en mais #que condusisson a un morcellement de l'abitat.

Los 950 abitants permanents e las trenta residéncias secondaires se repartisson entre Bonneuil Centre, quatre caserius (lo Berval, lo Vesin, La Crotz Santa Barba e los Objectius) e de divèrses luòcs dichas (la Grange al Mont, lo Lonval, lo Luòc Restaurat...).

Doas vias départementales travèrsan la municipalitat de siás n'oèst, la una o CD 32 seguís la vallée de la Tardor de Pondron (comuna de Fresnoy-lo-Riu) al Berval en direccion de Villers-Cotterêts e l'autre lo CD 50 part de Pondron e remonta lo ru de Bonneuil en transeünt pel Vesin, Bonneuil Centre, Émeville e Villers-Cotterêts.

Per en un autre luòc vint quilomètres de voirie communale, rotas goudronnées e de camins de tèrra, desservent los caserius e las zònas de cultura e permeton de nombrosas passejadas a pè, a caval o en VTT...

Tèxte originau de l'article francés

La commune de Bonneuil-en-Valois s'étend sur environ 13 kilomètres carrés de la lisière de la forêt de Retz au nord, à la rivière Automne au sud. Entre les deux on trouve successivement :

  • une vallée où coule le ru de Bonneuil qui prend sa source aux abords de la commune d'Éméville et qui rejoint l'Automne à Pondron. La partie principale du village s'étire le long de cette vallée et regroupe d'anciens lieux-dits qui dans le passé étaient séparés : Richebourg, la Rethière, la Sausserotte, la rue des Caves (maintenant la rue de Crépy) les Aboulois...
  • une grande plaine qui est consacrée à la culture des céréales et de la betterave et qui domine, au sud, la vallée de l'Automne où se trouve la deuxième zone d'habitation de la commune avec principalement le hameau du Berval.

La commune est donc caractérisée par des paysages très variés : forêts et cultures, vallées et plaines, qui lui donnent un charme certain mais qui conduisent à un morcellement de l'habitat.

Les 950 abitants permanents et les trente résidences secondaires se répartissent entre Bonneuil Centre, quatre hameaux (le Berval, le Voisin, La Croix Sainte Barbe et les Buts) et plusieurs lieux dits (la Grange au Mont, le Lonval, le Lieu Restauré...).

Deux voies départementales traversent la commune d'est en ouest, l'une le CD 32 suit la vallée de l'Automne de Pondron (commune de Fresnoy-la-Rivière) au Berval en direction de Villers-Cotterêts et l'autre le CD 50 part de Pondron et remonte le ru de Bonneuil en passant par le Voisin, Bonneuil Centre, Émeville et Villers-Cotterêts.

Par ailleurs vingt kilomètres de voirie communale, routes goudronnées et chemins de terre, desservent les hameaux et les zones de culture et permettent de nombreuses promenades à pied, à cheval ou en VTT...


Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgBonneuil-en-Valois
Comuna amb 323 abitants (2000)Vez (2,4km)
Comuna amb 277 abitants (2000)Éméville (2,9km)
Comuna amb 373 abitants (2000)Retheuil (4,4km)
Comuna amb 430 abitants (2000)Feigneux (5,1km)
Comuna amb 838 abitants (2000)Vaumoise (5,2km)
Comuna amb 602 abitants (2000)Haramont (5,3km)
Comuna amb 1037 abitants (2000)Morienval (5,4km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Partida eissida de l'article francés

La descobèrta de rèsta de tuiles permet de pensar que Bonneuil i aviá viscut dempuèi l'epòca gallo-romaine mas es a l'epòca franque #que Bonneuil #que se trucava alavetz Bonogilum de contunh Bonolium pren una cèrta importància en venent una villa de repaus e una basa de caça dels reis mérovingiens, dels sarcophages en datant d'aquela epòca an #èsser meses a jorn. Per en un autre luòc dels conciles se seriá aguda a Bonneuil en 616 a l'iniciativa del rei Clotaire, fils de Clovis e en 855 jos Charles Lo Chauve, pichons-fils de Charlemagne. Un tèxt de 832 parlar d'un ostal reial a Bonneuil e la siá prévôté (tribunal), egalament reial s'es mantengut fins al Sègle XVIII sègle. Aqueles qualques évènements son pas pas estonant se se sónia que Bonneuil èra al centre d'una region, lo Valís, #qu'a #èsser íntimament barrejada a l'Istòria de França. Remembram qualques faches :

  • Clovis e... Lo vas de Soissons.
  • Charles Lo Chauve en installant la siá capitala a Compenha
  • Hugues Capet elegit Rei de França a Senlis
  • Philippe Auguste e François 1er en venent caçar e en bastint un castèl a Villers-Cotterêts
  • Sant Louis #que #donar lo duché del Valís a la siá maire Blanca de Castelha
  • Jeanne d'Arc #que #passar los sieus darrièrs jorns de libertat en la vallée de la Tardor abans d'èsser facha presoèra davant Compenha.

D'aquela epòca el nos rèsta dels monuments :

  • Lo Abbaye de Luòc Restaurat e la siá granja (La Grange al Mont) ;
  • La Capèla Santa Antoine e Sant Vincent del Berval ;
  • La glèisa Santa Martin #que las parts los mai ancianas, lo campanal e lo bas costat esquèrra, ne datan del començament de la XIIen sègle.

Mas d'unas autras bastissas an egalament una origina anciana e se pòt ne descobrir qualques marcas en la siá arquitectura :

  • La granja (anciana maladrerie) e lo prieuré de Sant Arnoult #que dépendaient del Abbaye situada a Crépy,
  • Dels ostals situats a l'entorn de la glèisa (Tourelle, soscaves...).

Per en un autre luòc la tradicion orala, confirmada per descobèrtas fachas en lo moment del bastiment de nòus ostals, indica #que i a agut un castèl a la localizacion del Lotissement e un autre a Richebourg.

Fin finala lo castèl de Pondron #qu'a situat sul territòri de la municipalitat de Bonneuil.

Tèxte originau de l'article francés

La découverte de débris de tuiles permet de penser que Bonneuil était habité dès l'époque gallo-romaine mais c'est à l'époque franque que Bonneuil qui s'appelait alors Bonogilum puis Bonolium prend une certaine importance en devenant une villa de repos et une base de chasse des rois mérovingiens, des sarcophages datant de cette époque ont été mis à jour. Par ailleurs des conciles se seraient tenus à Bonneuil en 616 à l'initiative du roi Clotaire, fils de Clovis et en 855 sous Charles Le Chauve, petit-fils de Charlemagne. Un texte de 832 parle d'une maison royale à Bonneuil et sa prévôté (tribunal), également royale s'est maintenue jusqu'au Sègle XVIII siècle. Ces quelques évènements ne sont pas surprenant si l'on songe que Bonneuil était au centre d'une région, le Valois, qui a été intimement mêlée à l'Histoire de France. Rappelons quelques faits :

  • Clovis et... le vase de Soissons.
  • Charles Le Chauve installant sa capitale à Compiègne
  • Hugues Capet élu Roi de France à Senlis
  • Philippe Auguste et François 1er venant chasser et construisant un château à Villers-Cotterêts
  • Saint Louis qui donna le duché du Valois à sa mère Blanche de Castille
  • Jeanne d'Arc qui passa ses derniers jours de liberté dans la vallée de l'Automne avant d'être faite prisonnière devant Compiègne.

De cette époque il nous reste des monuments :

  • L'Abbaye de Lieu Restauré et sa ferme (La Grange au Mont) ;
  • La Chapelle Saint Antoine et Saint Vincent du Berval ;
  • La glèisa Saint Martin dont les parties les plus anciennes, le clocher et le bas côté gauche, datent du début du XIIen siècle.

Mais d'autres bâtiments ont également une origine ancienne et on peut en déceler quelques marques dans leur architecture :

  • La ferme (ancienne maladrerie) et le prieuré de Saint Arnoult qui dépendaient de l'Abbaye située à Crépy,
  • Des maisons situées autour de l'église (Tourelle, caves...).

Par ailleurs la tradition orale, confirmée par des découvertes faites lors de la construction de nouvelles maisons, indique qu'il y a eu un château à l'emplacement du Lotissement et un autre à Richebourg.

Enfin le château de Pondron qui est situé sur le territoire de la commune de Bonneuil.


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Catherine Galeote    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
570 687 732 702 754 726 762 786 781
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
767 799 847 806 814 888 733 716 670
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
645 633 640 727 740 761 757 787 820
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
801
778
692
788
817
895
939
977
1 017
2009 2010
1 056
1 070
1 058
1 072
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]