Ennery (Mosèla)

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Còde QRpedia d'estampar per un accès dirècte a aquèth article
Flag of France.svg Vila de França Flag of France.svg
Donadas
d · m
Ennery
Ennery
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Blason Ennery 57.svg
Eglise de Ennery.JPG
Glèisa Santa-Marcel
Geografia fisica
France location map-Regions and departements.svg
geolocalizacion
Coordenadas 49° 13′ 36″ N 6° 13′ 03″ E / 49.2267, 6.2175 / 49.2267; 6.2175


Superfícia | 7,24 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala |
 
228 m
170 m
154 m
Geografia politica


Region istorica
Estat Flag of France.svg França
Region
41
Lorena Blason Lorraine.svg
Departament
57
Mosèla Armas de Mosèla
Arrondiment
Metz-Campèstre
Canton
Vigy
Intercom
245700497
de Maizières les Metz
Cònsol

Jean-Marie Bauer (2008-2014)

Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2010)
1 715 ab.
Evolucion de la populacion

1 742 ab.
Densitat 236,88 ab./km²
Autras informacions
Gentilici (en francés)
Còde postal 57365
Còde INSEE 57193


Identificants
ULAN


DOI
RKDimages
Rijksmonument
KGS
Historic Places identifier
ID d'artista de MusicBrainz
ID album de MusicBrainz
ID d'òbra de MusicBrainz


Legislator
Identificant BHL
Identificant ITIS
Identificant IUCN
Identificant NCBI
Identificant TPDB
Identificant GBIF
Identificant WoRMS
Numèro EE
Indicatiu
Còde AITA
Còde OACI
Còde mnemonic
Identificant JPL Small-Body Database
Còde de l'observatòri Minor Planet Center
Identificant Structurae
Identificant Emporis
Numèro CAS
numèro EINECS
SMILES
InChI
InChIKey
Còde ATC
Numèro E
Identificant UNII
Numèro RTECS
Identificant ChemSpider
Identificant PubChem (CID)
Numèro ZVG
Identificant ChEBI
Numèro ONU
Còde Kemler
Identificant Drangbank
Mencion de dangièr SGH
Identificant Wine AppDB
Identificant d'un satellit NSSDC
SCN
Commons-logo.svg Wikimedia Commons prepausa de documents multimèdia liures sus Ennery (Mosèla).

Ennery es una comuna francesa, situada dins lo departament de Mosèla e la region de Lorena.

Geografia[modificar | modificar la font]

Lo vilatge a situat sul marge drech de la Moselle, a dotze quilomètres al nòrd de Mètz, uèch quilomètres al nòrd-oèst de Vigy e a quinze quilomètres al sud-sud-es de Diedenhofen.

A implantat entre la Moselle e una anciana via romaine e pas luènh d'una anciana via anciana establida sul marge esquèrre del riu. Aquela trauèssa lo ban communal del sud al nòrd, en inondant regularament los prés avoisinants e en podent quitament arribar a las immeditaeses del vilatge (cregudas de 1947, 1982 e 1983).

Lo pont entre Ennery e Hauconcourt i aviá #èsser dynamité pels Franceses en 1940. Lo pont suspenut, a l'ora d'ara en luòc, a #èsser creat en 1948 per l'enginhèr Rapilly. Amb lo sieu armature en acièr lorrain e los immenses câbles #que lo an suspenut, lo pont « Rapilly » a orgulhós aspècte. De mai, en rason de las siás dimensions, aquela labor d'art es lo solelh d'aquela talha en tot l'èst de la França[ref. necessària].

Ennery Es desservie pel autoroute A4 #que connècta de siás n'oèst Estrasburg a París e se situa a qualques quilomètres de la crotz de Hauconcourt #qu'es en connexion nòrd-sud amb lo autoroute A31 - A6 - A7. La desserte viària del pòble a assegurat pels RD 1 e 52.

La via ferrée industriala dessert la ZAC de las Jonquières, lo pol industrial de Ennery, banc de fòrça nombrosas entrepresas.

Le village est situé sur la rive droite de la Moselle, à douze kilomètres au nord de Metz, huit kilomètres au nord-ouest de Vigy et à quinze kilomètres au sud-sud-est de Thionville.

Il est implanté entre la Moselle et une ancienne voie romaine et non loin d’une ancienne voie antique établie sur la rive gauche de la rivière. Celle-ci traverse le ban communal du sud au nord, inondant régulièrement les prés avoisinants et pouvant même atteindre les abords du village (crues de 1947, 1982 et 1983).

Le pont entre Ennery et Hauconcourt avait été dynamité par les Français en 1940. Le pont suspendu, actuellement en place, a été créé en 1948 par l'ingénieur Rapilly. Avec son armature en acier lorrain et les immenses câbles qui le tiennent suspendu, le pont « Rapilly » a fière allure. De plus, en raison de ses dimensions, cet ouvrage d'art est le seul de cette taille dans tout l'est de la France[ref. necessària].

Ennery est desservie par l'autoroute A4 qui relie d'est en ouest Strasbourg à Paris et se situe à quelques kilomètres de la croix d' Hauconcourt qui est en liaison nord-sud avec l'autoroute A31 - A6 - A7. La desserte routière du village est assurée par les RD 1 et 52.

La voie ferrée industrielle dessert la ZAC des Jonquières, le pôle industriel d'Ennery, siège de très nombreuses entreprises.

Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgEnnery
Comuna amb 1558 abitants (2000)Ay-sur-Moselle (2,0km)
Comuna amb 531 abitants (2000)Hauconcourt (2,1km)
Comuna amb 1107 abitants (2000)Trémery (2,3km)
Comuna amb 567 abitants (2000)Flévy (2,3km)
Comuna amb 345 abitants (2000)Chailly-lès-Ennery (2,3km)
Comuna amb 7549 abitants (2000)Talange (3,3km)
Comuna amb 1334 abitants (2000)Argancy (3,5km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Ennery Es un endroit fòrça ancian, ja citat en 898 en los anals de Gorzco Hartulars.

En 881, Ennery li a calgut èsser destruit pels Normands. Ennery Aperteniá amb totas las tèrras de alentour a la glèisa de Mètz.

En 1065, Ennery a queigut al poder d'una familha seigneuriale del nom de Enntry.

En 1172, Frédéric de Pluvoise, avesque de Mètz, fa l'aquesiment de Ennery per la évêché (part Elevada Châtel e donjon).

De contunh, la possession de la glèisa de Mètz, i aguèt donat en fief a particulars. En 1236, Ennery ven la proprietat de Robert, comte de Fleuranges, #que pren lo títol de "Sires de Florehanges e de Annerey".

En la primièra mitat de la Sègle XIII, Ennery a #èsser partejat entre los senhors de Fenetrange, de Florchinger e de Rodemachern.

Al commencement de la Sègle XIV, Thiébault d'Aja, mèstre-échevin de la vila de Mètz, fa l'aquesiment del pòble.

En 1360Modèl:Ref nec, Thiébaut d'Aja aquerís la totalitat del domeni de Ennery. Lo castèl-elevat de Ennery que Wernzel de Luxemborg aviá destruit en 1380 es reconstruit per Nicolas d'Aja en 1390. Nicolle IV d'Aja #ofrir a Ennery lo luòc del pòble (met a l'ora d'ara Robert Schumann). Precintat En lo mur d'un ostal, en prolongement de la comuna, se pòt veire un cartouche discrèt, en podent passar inaperçu, perque mes a aperaquí 6 mètres del sòl. En lo en gardant, se pren pas prima abord de quoi es question, perque escrich en latin, e se poiriá passar lo sieu camin sens cercar comprene. Malgrat aiçò, aquel cartouche se revèla d'una granda importància pels abitants de Ennery tant sul plànol istoric que sus aquel de la vida actuala doncas qu'es question del grand luòc del pòble que Nicolle IV d'Aja a plan volgut metre a la disposicion de la populacion d'ièr e d'uèi.

La municipalitat aperten Colignon d'Aja en 1420. Apertendrà a aquela familha fins a lo sieu extinction, cap a la fin de la Sègle XVI.

Ennery Èra abans la Revolucion una parròquia catolica de la archiprêtre de Rombas. Apertenián a la parròquia fins en 1808, Chailly, e fins en 1828, Rugy.

Luòc de residéncia de nombroses josieus, Ennery dispausava d'una sinagoga. Bastida en 1819, i aviá situat 7, carrièra dels Jardins, al posterior d'un ostal d'abitacion. La galariá de las madamas, en bòsques amb de polits motius decòrs, es encara dins bon estat e representa un element important del patrimòni local. La bastissa del culte, venguda proprietat privada en 1963, servís a present de mesa. S'i accedís per un sojorn #que servissiá antany e al ministre oficiant e de centre communautaire a partir de 1823. thumb|upright 1|L'anciana sinagoga. En 1937, demorava pas mai que sèt familhas josievas a Ennery e lo darrièr mestièr a #èsser celebrat a Pâques 1940. La Mois invalide (de junh)M, lo consistoire #decidir de dissòlvre la comunitat de Ennery e de ligar las familhas restants (sustot las familhas Baron, Lévy e Moïse) a aquelas de Hagondange. La sinagoga a #èsser désaffectée en 1957 e classificada a l'inventari dels monuments istorics en 1984.

Lo cementèri, situat a la sortida del pòble en direccion de Flévy, protegís los còrsses dels membres de la comunitat aital coma aqueles de las localités vesinas. Aquel cementèri a #èsser dobèrt a Modèl:La s quand l'ancian cementèri, utilizat per la comunitat de Luttange, i aguèt abandonat.

Ennery est un endroit très ancien, déjà cité en 898 dans les annales de Gorzco Hartulars.

En 881, Ennery a dû être détruit par les Normands. Ennery appartenait avec toutes les terres d'alentour à l'église de Metz.

En 1065, Ennery est tombé au pouvoir d'une famille seigneuriale du nom de Enntry.

En 1172, Frédéric de Pluvoise, évêque de Metz, fait l'acquisition d'Ennery pour l'évêché (partie Haut Châtel et donjon).

Puis, la possession de l'église de Metz, fut donné en fief à des particuliers. En 1236, Ennery devient la propriété de Robert, comte de Fleuranges, qui prend le titre de "Sires de Florehanges et d'Annerey".

Dans la première moitié du Sègle XIII, Ennery a été partagé entre les seigneurs de Fenetrange, de Florchinger et de Rodemachern.

Au commencement du Sègle XIV, Thiébault de Heu, maître-échevin de la ville de Metz, fait l'acquisition du village.

En 1360Modèl:Ref nec, Thiébaut de Heu acquiert la totalité du domaine d'Ennery. Le château-haut d'Ennery que Wernzel de Luxembourg avait détruit en 1380 est reconstruit par Nicolas de Heu en 1390. Nicolle IV de Heu offrit à Ennery la place du village (actuellement place Robert Schumann). Scellé dans le mur d'une maison, en prolongement de la mairie, on peut voir un cartouche discret, pouvant passer inaperçu, car placé à environ 6 mètres du sol. En le regardant, on ne saisit pas de prime abord de quoi il est question, car écrit en latin, et l'on pourrait passer son chemin sans chercher à comprendre. Pourtant, ce cartouche se révèle d'une grande importance pour les habitants d'Ennery tant sur le plan historique que sur celui de la vie actuelle puisqu'il est question de la grande place du village que Nicolle IV de Heu a bien voulu mettre à la disposition de la population d'hier et d'aujourd'hui.

La commune appartient Colignon de Heu en 1420. Elle appartiendra à cette famille jusqu'à son extinction, vers la fin du Sègle XVI.

Ennery était avant la Révolution une paroisse catholique de l'archiprêtre de Rombas. Appartenaient à la paroisse jusqu'en 1808, Chailly, et jusqu'en 1828, Rugy.

Lieu de résidence de nombreux juifs, Ennery disposait d'une synagogue. Construite en 1819, elle était située 7, rue des Jardins, à l'arrière d'une maison d'habitation. La galerie des dames, en bois avec de beaux motifs décorés, est encore en bon état et représente un élément important du patrimoine local. Le bâtiment du culte, devenu propriété privée en 1963, sert à présent de remise. On y accède par une demeure qui servait autrefois et au ministre officiant et de centre communautaire à partir de 1823.

L'ancienne synagogue.

En 1937, il ne restait que sept familles juives à Ennery et le dernier office a été célébré à Pâques 1940. Le Mois invalide (juin)M, le consistoire décida de dissoudre la communauté d'Ennery et de rattacher les familles restantes (notamment les familles Baron, Lévy et Moïse) à celles d'Hagondange. La synagogue a été désaffectée en 1957 et classée à l'inventaire des monuments historiques en 1984.

Le cimetière, situé à la sortie du village en direction de Flévy, abrite les corps des membres de la communauté ainsi que ceux des localités voisines. Ce cimetière a été ouvert au Sègle XVIII lorsque l'ancien cimetière, utilisé par la communauté de Luttange, fut abandonné.

Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Jean-Marie Bauer    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2010): 1715, totala: 1742
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
451 455 497 512 568 569 - -
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
- 549 486 420 406 405 402 379 362
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
364 374 414 378 397 411 384 356 369
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
380
637
1 325
1 656
1 743
1 758
1 645
1 644
1 660
2009 2010
1 688
1 714
1 715
1 742
EasyTimeline 1.90


Timeline generation failed: 1 error found
Line 51: PlotData=

- PlotData invalid. No (valid) command 'Period' specified in previous lines.


Fonts
Picto infobox character.png
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]