Linselles

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Còde QRpedia d'estampar per un accès dirècte a aquèth article
Flag of France.svg Vila de França Flag of France.svg
Donadas
d · m
Linselles
Linselles
comuna francesa
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Blason de la ville de Linselles (59) Nord-France.svg
Linselles1.jpg
Geografia fisica
France location map-Regions and departements.svg
geolocalizacion
Coordenadas 50° 44′ 17″ N 3° 04′ 50″ E / 50.7380555556, 3.08055555556 / 50.7380555556; 3.08055555556


Superfícia | 11,71 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala |
 
52 m
45 m
17 m
Geografia politica


Region istorica
Estat Flag of France.svg França
Region
31
Nòrd-Pas de Calais Blason Nord-Pas-De-Calais.svg
Departament
59
Nòrd Armas deu Departament de Nòrd
Arrondiment
Lille
Canton
Tourcoing-Nord
Intercom
245900410
de Lille Métropole
Cònsol

Jacques Remory (2008-2014)

Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2010)
8 257 ab.
Evolucion de la populacion

8 371 ab.
Densitat 705,12 ab./km²
Autras informacions
Gentilici Linsellois(ses) (en francés)
Còde postal 59126
Còde INSEE 59352
Sit web www.ville-linselles.net


Identificants
ULAN


DOI
RKDimages
Rijksmonument
KGS
Historic Places identifier
ID d'artista de MusicBrainz
ID album de MusicBrainz
ID d'òbra de MusicBrainz


Legislator
Identificant BHL
Identificant ITIS
Identificant IUCN
Identificant NCBI
Identificant TPDB
Identificant GBIF
Identificant WoRMS
Numèro EE
Indicatiu
Còde AITA
Còde OACI
Còde mnemonic
Identificant JPL Small-Body Database
Còde de l'observatòri Minor Planet Center
Identificant Structurae
Identificant Emporis
Numèro CAS
numèro EINECS
SMILES
InChI
InChIKey
Còde ATC
Numèro E
Identificant UNII
Numèro RTECS
Identificant ChemSpider
Identificant PubChem (CID)
Numèro ZVG
Identificant ChEBI
Numèro ONU
Còde Kemler
Identificant Drangbank
Mencion de dangièr SGH
Identificant Wine AppDB
Identificant d'un satellit NSSDC
SCN
Commons-logo.svg Wikimedia Commons prepausa de documents multimèdia liures sus Linselles.

Linselles es una comuna francesa del departament del Nòrd e de la region del Nòrd-Pas de Calais.

Geografia[modificar | modificar la font]

Al nòrd de Lille (12 km) e a l'oèst de Tourcoing (6 km), se tròba en lo costat, Tourcoing-Nòrd e es membre de Lille metròpoli comunitat urbana.

La Chatellenie de Lille, citada l'an 1039, i aviá dividit l'an 6 quartièrs e Linselles se situava aquel del Ferrain.

Linselles, Amb un pauc mai de 8 000 abitants, aperten a una conca de populacion de près de 90 000 abitants del en vessant nòrd de la metròpoli lilloise. Ela vesina la Belgica.

Linselles S'es format sus una punta de tèrra « La Pèira » e a adaigat per la Deûle e la Lys. Se distinguís doas parts : * la part centrala n'estela ; * la part près del Luòc, amb los sieus ostals en datant de la Modèl:S-.


Au nord de Lille (12 km) et à l'ouest de Tourcoing (6 km), elle se trouve dans le canton, Tourcoing-Nord et est membre de Lille métropole communauté urbaine.

La Chatellenie de Lille, citée en 1039, était divisée en 6 quartiers et Linselles se situait celui du Ferrain.

Linselles, avec un peu plus de 8 000 habitants, appartient à un bassin de population de près de 90 000 habitants du versant nord de la métropole lilloise. Elle voisine la Belgique.

Linselles s'est formée sur une pointe de terre « Le Caillou » et est arrosée par la Deûle et la Lys. On distingue deux parties : * la partie centrale en étoile ; * la partie près de la Place, avec ses maisons datant du Modèl:S-.

Istòria[modificar | modificar la font]

Lentsales Poiriá èsser lo primièr nom de la vila citada l'an 867 en un diplôme del Rei de França Charles II lo Chauve, pichons-fils de Charlemagne. La forma latina "Lencelam" apareis en 1114. Lo comte de Flandre Baudouin VII confirma la perception de la dîme sus tèrras a Linselles en benefici de la abbaye de Zonnebeke a Belgica.

Josse De Halluin, espós de Jeanne de Wazier, filha del primièr senhor conegut, concedís en 1363 a las gents de Linselles, lo drech de fabricar llençols de carda e d'i fixar lo sieu sagèth. Aquel privilègi drapier pròva l'existéncia d'una fabricacion texila prospère. Los llençols de Linselles e de la vallée de Lys èran exportès a Alemanha del Nòrd dins las vilas de la Hanse.

Al Sègle XVI, la reforma protestante en essent combatuda pels Espanhòls, la glèisa es saccagée per las gueux e lo sieu archiu perdut. Philippe de Mérode, governador de #Virar, obten del Rei d'Espanha, en 1622, lo drech de far figurar las siás armas dessús o sagèth de Linselles ont demoraràn fins en 1791.

Louis XIV cace los espanhòls de Lille. Après i aver #èsser flamenca, bourguignonne, espanhòla, Linselles pres, en 1668, lo Reialme de França mas conserva los sieus privilègis de Tèrra Franca. La distincion a transmés a la familha lo Vilain de Gand. Linselles Dona a la Revolucion francesa, un deputat, Pierre-François Lepoutre, granger dels Wattines. Après 25 ans de guèrras civilas e militaras, Linselles es un bourg rural de 3000 abitants. La cultura del tabac, lo comèrci e lo artisanat texil asseguran la siá prospérité. Los cultivateurs e los vendeires afortunats dirigisson, fan pagar las rotas e bastisson d'escòlas, hospice e orphelinat ajudats pels rics proprietaris terriens.

Al mièg del Sègle XIX, la revolucion industriala transforma lo bourg rural dins pichona vila del texil. Los industriales venon de Lille, Roubaix, Tourcoing. La populacion arribada a 4 800 abitants #que 20 % de Bèlgas. Lo Sègle XX n'es tanben bandejat que los precedents. La Tresena Republica se tustarra a las royalistes e als catòlicos conservadores. L'ensenhament public es laïcisé. Las disputas politicas se estompent pendent la Primièra Guèrra mondiala. La region a ocupat, la populacion civila a separat de los sieus soldats per la linha de tèsta prèpa e li cal deslotjar. La vila pèrd la siá comuna e la siá glèisa. Las pèrdas materialas e umanas son considerablas e la reconstruction es a penas acabadas quand sobrevé la crisi economica de 1929.

Linselles Compte alavetz 5 000 abitants. Una fabrica desapareis e lo caumatge s'estend. Los esperits son désemparés per la desbranda de 1940, la guèrra en essent mens homicida e dévastatrice per Linselles que las precedentas mas l'orror dels camps, los ans de captivité o d'aucupacion, la reti tanben detestabla. La desliurança a mancat engendrer una guèrra civila.

Las guèrras an marcat los esperits e vint noms de carrièras la testifiquen. En 1962, 58 % dels actius trabalhavan en lo texil #que los tres quatrens a Linselles. De contunh aquel teissut economic, existent dempuèi un sègle, n'a progressivament desaparegut (clausura d'una segonda filature e d'un tissage).

Malgrat aiçò Linselles a refusé de considerar lo déclin industrial coma una fatalitat. La primièra fabrica Boutemy a #èsser reconvertie dins sala de las fèstas e en centre esportiu. La friche Masurel, ne centri-vila, a #èsser reabilitada ne lotjaments. Linselles S'es donat los mejans d'atraire urbans, en metent en examen un marc de vida agréable e de las créateurs d'activitats economicas. La siá situacion géographique privilegiada, al plànol europèu (12 km de Lille e 6 de Tourcoing), a permeses un important desvolopament de las zònas d'activitats industrialas del Blaton e de la Vignette.

La vila s'a engrandit, embellida e equipada : de salas omnisport, scenari multisports, mini estadi, sala polivalenta, ostal de jubilacion, halte-garderie, escòlas, collègis, centri joenessa cultura… De l'importanta agricultura de la Ancian Regim, demòra los molins, lo torn pigeonnier de Hautevalle e de polidas pòrtas de la carrièra dels Chaudronniers. Sul luòc, cara a la glèisa, la municipalité a recréé la fontaine de 1840.

Informacion Clicatz sus una vinheta per l’agrandir.


Lentsales pourrait être le premier nom de la ville cité en 867 dans un diplôme du Roi de France Charles II le Chauve, petit-fils de Charlemagne. La forme latine "Lencelam" apparaît en 1114. Le comte de Flandre Baudouin VII confirme la perception de la dîme sur des terres à Linselles au profit de l’abbaye de Zonnebeke en Belgique.

Josse d’Halluin, époux de Jeanne de Wazier, fille du premier seigneur connu, accorde en 1363 aux gens de Linselles, le droit de fabriquer des draps de laine et d'y apposer leur sceau. Ce privilège drapier prouve l’existence d’une fabrication textile prospère. Les draps de Linselles et de la vallée de Lys étaient exportés en Allemagne du Nord dans les villes de la Hanse.

Au Sègle XVI, la réforme protestante étant combattue par les Espagnols, l’église est saccagée par les gueux et ses archives perdues. Philippe de Mérode, gouverneur de Tournai, obtient du Roi d’Espagne, en 1622, le droit de faire figurer ses armes sur le sceau de Linselles où elles resteront jusqu’en 1791.

Louis XIV chasse les espagnols de Lille. Après avoir été flamande, bourguignonne, espagnole, Linselles rejoint, en 1668, le Royaume de France mais conserve ses privilèges de Terre Franche. La seigneurie est transmise à la famille le Vilain de Gand. Linselles donne à la Révolution française, un député, Pierre-François Lepoutre, fermier des Wattines. Après 25 ans de guerres civiles et militaires, Linselles est un bourg rural de 3000 habitants. La culture du tabac, le commerce et l’artisanat textile assurent sa prospérité. Les cultivateurs et les marchands fortunés dirigent, font payer les routes et construisent écoles, hospice et orphelinat aidés par les riches propriétaires terriens.

Au milieu du Sègle XIX, la révolution industrielle transforme le bourg rural en petite ville du textile. Les industriels viennent de Lille, Roubaix, Tourcoing. La population atteint 4 800 habitants dont 20 % de Belges. Le Sègle XX est aussi agité que les précédents. La Troisième République se heurte aux royalistes et aux catholiques conservateurs. L’enseignement public est laïcisé. Les querelles politiques s’estompent pendant la Première Guerre mondiale. La région est occupée, la population civile est séparée de ses soldats par la ligne de front proche et elle doit évacuer. La ville perd sa mairie et son église. Les pertes matérielles et humaines sont considérables et la reconstruction est à peine achevée quand survient la crise économique de 1929.

Linselles compte alors 5 000 habitants. Une usine disparaît et le chômage s’étend. Les esprits sont désemparés par la défaite de 1940, la guerre étant moins meurtrière et dévastatrice pour Linselles que les précédentes mais l’horreur des camps, les années de captivité ou d’occupation, la rende aussi détestable. La libération a failli engendrer une guerre civile.

Les guerres ont marqué les esprits et vingt noms de rues l'attestent. En 1962, 58 % des actifs travaillaient dans le textile dont les trois quarts à Linselles. Puis ce tissu économique, existant depuis un siècle, a progressivement disparu (fermeture d'une deuxième filature et d'un tissage).

Cependant Linselles a refusé de considérer le déclin industriel comme une fatalité. La première usine Boutemy a été reconvertie en salle des fêtes et en centre sportif. La friche Masurel, en centre-ville, a été réhabilitée en logements. Linselles s’est donnée les moyens d’attirer des urbains, recherchant un cadre de vie agréable et des créateurs d’activités économiques. Sa situation géographique privilégiée, au plan européen (12 km de Lille et 6 de Tourcoing), a permis un important développement des zones d’activités industrielles du Blaton et de la Vignette.

La ville s’est agrandie, embellie et équipée : salles omnisport, plateau multisports, mini stade, salle polyvalente, maison de retraite, halte-garderie, écoles, collèges, centre jeunesse culture… De l'importante agriculture de l’Ancien Régime, il reste les moulins, la tour pigeonnier de Hautevalle et de belles portes de la rue des Chaudronniers. Sur la place, face à l’église, la municipalité a recréé la fontaine de 1840.

Informacion Clicatz sus una vinheta per l’agrandir.

Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Jacques Remory    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2010): 8257, totala: 8371
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
3 440 3 057 3 157 3 369 3 547 3 681 3 592 3 656 3 638
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
3 711 4 086 4 177 4 194 4 427 4 402 4 614 4 647 4 634
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
4 863 4 841 4 841 4 235 5 089 5 466 5 481 5 207 5 499
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
5 522
5 796
6 504
6 754
7 674
7 876
8 197
8 242
8 278
2009 2010
8 333
8 447
8 257
8 371

Fonts
Picto infobox character.png
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]