La Grande-Verrière

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Còde QRpedia d'estampar per un accès dirècte a aquèth article
Flag of France.svg Vila de França Flag of France.svg
Donadas
d · m
La Grande-Verrière
La Grande-Verrière
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
LaGrandeVerrrière2.jpg
Vista generala de la Granda-Verrière e la siá glèisa
Geografia fisica
France location map-Regions and departements.svg
geolocalizacion
Coordenadas 46° 57′ 56″ N 4° 08′ 28″ E / 46.9655555556, 4.14111111111 / 46.9655555556; 4.14111111111


Superfícia | 46,54 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala |
 
715 m
340 m
292 m
Geografia politica


Region istorica
Estat Flag of France.svg França
Region
26
Borgonha BLASONBOURGOGNE.PNG
Departament
71
Sòna e Léger Armas del Departament de Sòna e Léger
Arrondiment
Autun
Canton
Saint-Léger-sous-Beuvray
Intercom
247104102
de l'Autunois
Cònsol

Marie-Claude Barnay (2008-2014)

Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2010)
531 ab.
Evolucion de la populacion

553 ab.
Densitat 11,41 ab./km²
Autras informacions
Gentilici (en francés)
Còde postal 71990
Còde INSEE 71223
Sit web www.mairie-grande-verriere.fr


Identificants
ULAN


DOI
RKDimages
Rijksmonument
KGS
Historic Places identifier
ID d'artista de MusicBrainz
ID album de MusicBrainz
ID d'òbra de MusicBrainz


Legislator
Identificant BHL
Identificant ITIS
Identificant IUCN
Identificant NCBI
Identificant TPDB
Identificant GBIF
Identificant WoRMS
Numèro EE
Indicatiu
Còde AITA
Còde OACI
Còde mnemonic
Identificant JPL Small-Body Database
Còde de l'observatòri Minor Planet Center
Identificant Structurae
Identificant Emporis
Numèro CAS
numèro EINECS
SMILES
InChI
InChIKey
Còde ATC
Numèro E
Identificant UNII
Numèro RTECS
Identificant ChemSpider
Identificant PubChem (CID)
Numèro ZVG
Identificant ChEBI
Numèro ONU
Còde Kemler
Identificant Drangbank
Mencion de dangièr SGH
Identificant Wine AppDB
Identificant d'un satellit NSSDC
SCN
Commons-logo.svg Wikimedia Commons prepausa de documents multimèdia liures sus La Grande-Verrière.

La Grande-Verrière es una comuna francesa, situada dins lo departament de Sòna e Léger e la region de Borgonha.

Geografia[modificar | modificar la font]

Blottie Al fons d'una vallée, #que dominan de totas parts, d'anautitas montanhas, près del marge esquèrre del Méchet, #que s'afranquís sus un pont a tres arcs, bastit en 1851. Aquel vilatge es un dels mai ancians del Morvan e tira lo sieu nom de las fabricas #que s'i observavan antany, e lo sieu subernòm d'un vièlh castèl fòrt #que coronava rochers a l'aspècte coriós, coneguts jol nom de Ròcas de Glaine. Lo sòl a accidentat e prim. I existís una mina de plomb argentifère e una mina de fèrre e dels indicis de houilles als Tres-Caminada

Es la mai granda municipalitat del costat e barra divèrses caserius. Al Nòrd-Oèst s'estendon de vasts e de prigonds bòsques, luòcs sauvatges per excellence. Forman una massa compacta de divèrses milièrs d'ectaras, proprietats antany partejadas pels senhors de Glaine, de Roussillon, de la Tournelle, la abbesse de la Abbaye Sant-Andoche de Autun, lo abbé del Abbaye de Sant-Martin de Autun, s'estendon èca. sus las municipalitats de Verrière, de Roussillon, de l'Aquela, de Arleuf, de Glux e de Sant-Prètz, dessús : Faulin, La Ranche, La Buisseraie, Lo Grand Mizieux, lo Turreau, la Granda-Venta, la Granda e Pichona-Chassagne, la Bretache, lo Reuil, Glaine, La Granda-Goulaine...En formant 1640 ectaras; Verrière en posséde siá: 1119 ectaras.

Los limits reconeguts en 1670, son lo riu de l'Ostal de Bourgogne, la fontaine de la Chazotte, aquela de Montchauveau, que # èra una hita en separant la Bourgogne del Nivernais; lo camin de Toulon dins Castell-Chinon, lo masatge caseriu del Poirier al Can, lo Bòsc dels Jorns, lo camin en traversant lo vilatge de Léchenault, la Fontaine Mòrta, lo ruisseau de Bize, los fontaines del Clouzeau, de Moncelle, lo passatge del pòrt dels Lamberts, lo ruisseau de la fontaine de Yonne, lo fossé del Mitay, l'arbre de la Révote, lo ruisseau e la fontaine del Pré-Parny, lo Pré de la Boiche, lo Pré Monge, la planche de Crézanton, lo riu de Canche, fins als battoirs de las Pèiras e de las Brabeaux.

Blottie au fond d'une vallée, que dominent de toutes parts, de haute montagnes, près de la rive gauche du Méchet, que l'on franchit sur un pont à trois arches, construit en 1851. Ce village est un des plus anciens du Morvan et tire son nom des usines que l'on y remarquaient autrefois, et son surnom d'un vieux château fort qui couronnait des rochers à l'aspect curieux, connus sous le nom de Roches de Glaine. Le sol est accidenté et maigre. Il y existe une mine de plomb argentifère et une mine de fer et des indices de houilles aux Trois-Cheminées

C'est la plus grande commune du canton et renferme plusieurs hameaux. Au Nord-Ouest s'étendent de vastes et profondes forêts, lieux sauvages par excellence. Elles forment une masse compacte de plusieurs milliers d'hectares, propriétés autrefois partagées par les seigneurs de Glaine, de Roussillon, de la Tournelle, l'abbesse de l'Abbaye Saint-Andoche d'Autun, l'abbé de l'Abbaye de Saint-Martin d'Autun, etc. Elles s'étendent sur les communes de Verrière, de Roussillon, de La Celle, d'Arleuf, de Glux et de Saint-Prix, sur : Faulin, La Ranche, La Buisseraie, Le Grand Mizieux, le Turreau, la Grande-Vente, la Grande et Petite-Chassagne, la Bretache, le Reuil, Glaine, La Grande-Goulaine...formant 1640 hectares; Verrière en posséde à elle: 1119 hectares.

Les limites reconnues en 1670, sont la rivière de la Maison de Bourgogne, la fontaine de la Chazotte, celle de Montchauveau, dans laquelle était une borne séparant la Bourgogne du Nivernais; le chemin de Toulon à Château-Chinon, le hameau du Poirier au Chien, le Bois des Jours, le chemin traversant le village de Léchenault, la Fontaine Morte, le ruisseau de Bize, les fontaines du Clouzeau, de Moncelle, le passage du port des Lamberts, le ruisseau de la fontaine d'Yonne, le fossé du Mitay, l'arbre de la Révote, le ruisseau et la fontaine du Pré-Parny, le Pré de la Boiche, le Pré Monge, la planche de Crézanton, la rivière de Canche, jusqu'aux battoirs des Pierres et des Brabeaux.


Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgLa Grande-Verrière
Comuna amb 223 abitants (2000)Saint-Prix (5,4km)
Comuna amb 488 abitants (2000)Saint-Léger-sous-Beuvray (5,5km)
Comuna amb 452 abitants (2000)La Celle-en-Morvan (6,1km)
Comuna amb 381 abitants (2000)Monthelon (6,4km)
Comuna amb 284 abitants (2000)Roussillon-en-Morvan (7,1km)
Comuna amb 644 abitants (2000)Laizy (7,7km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Antany: Verrières-Jos-Glaine, (Vitriaria villa, Vitriarix, Verrerix, Ecclesiam Verreria), aquela parròquia #que dépendait de la archiprêtré de Autun, abans la Revolucion, remonta almens a la s|IX|e}} sègle. Charles-lo-Chauve, al prec de Boson, cònsol del palai, l'a #donar en 877, dins la vila de Verrières. Al temps de la féodalité, lo pòble de Verrières èra lo banc d'una poderosa châtellenie, #que lo ressort se n'estendiá, sus tota la parròquia e sus aquelas de Sant-Leugièr-jos-Beuvray, de Sant-Prètz, de Glux, de la Comelle, de Etang, de Laisy, per las parts situadas en deçà de la Arroux. Elevada, mièja e bassa justícia s'exercissiá al cap de-luòc per un châtelain, un fiscal del rei, o un greffier, en jutjant sus totas sòrtas de causas, quitament de mutilacions o de mòrt, levat de crida.Persona a l'excepcion de las vassaux, #que n'avián recebut poder e permís podiá pas caçar en los bòsques del senhor, jos pena de se veire afligir una multa arbitrària. De meteis pel persec. Lududes i aviá degut un peatge suls camins a Leschenault, a la Crotz-de-Rebourg, a Montchaumey, a las Chaizes, a Verrières, a Sant-Leugièr-jos-Beuvray, a la Comelle, aital coma a la Fontaine-de-la-Mar, o Chazelles; qualques dreches suls animals portats a doas oras fièras de Verrières e aquela de Sant-Leugièr.; Lo drech de indire en los quatre cases ordinaris, de banvin pendent lo mes d'agost. Proïbicion i aviá fach a las justiciablesde ensamblar-se a lo son de la campana e de tirar d'impòstes sus eles meteisses, sens lo permís del senhor jos pena de multa arbitrària, tot cossí d'aucir, abatre cap de bèstia per la carnisseria, sens #que i aguès visitat al prealable, pels officiers del senhor; la lenga lududa i aviá degut, a penas de 65 jos per las contrevenants. Lo Castèl d'aquela anciana distincion ocupava la punta de las rochers #que s'elèvan a l'Oèst de Verrières.

En 1328, Guillaume de Montholon, fa confession e denombrement a la abbé de la Abbaye de Sant-Martin de Autun, per desparièras possessions a en Ordenant, Verrières, Reclesne e Tavernay

de Fièras e de mercats

Doas fièras s'avián a Verrières, la una dicha de Santa-Clara, lo 10 de febrièr e l'autre al Sant-Marc lo 26 d'abril, amb louage de criats la vespra. Uèi, un grand brocante e mercat artesanal a luòc lo 1 e 2 d'agost, luòc de la comuna.

Istòria contemporanèa

Autrefois: Verrières-sous-Glaine, (Vitriaria villa, Vitriarix, Verrerix, Ecclesiam Verreria), cette paroisse qui dépendait de l'archiprêtré d'Autun, avant la Révolution, remonte au moins au Sègle IX siècle. Charles-le-Chauve, à la prière de Boson, maire du palais, l'a donna en 877, à la ville de Verrières. Au temps de la féodalité, le village de Verrières était le siège d'une puissante châtellenie, dont le ressort s'étendait, sur toute la paroisse et sur celles de Saint-Léger-sous-Beuvray, de Saint-Prix, de Glux, de La Comelle, d'Etang, de Laisy, pour les parties situées en deçà de l'Arroux. Haute, moyenne et basse justice s'exerçait au chef-lieu par un châtelain, un procureur du roi, ou un greffier, jugeant sur toutes sortes de causes, même de mutilations ou de mort, sauf appel.Personne à l'exception des vassaux, qui en avaient reçu pouvoir et permission ne pouvait chasser dans les forêts du seigneur, sous peine de se voir affliger une amende arbitraire. De même pour la pêche. Il lui était dû un péage sur les chemins à Leschenault, à la Croix-de-Rebourg, à Montchaumey, aux Chaizes, à Verrières, à Saint-Léger-sous-Beuvray, à La Comelle, ainsi qu'à La Fontaine-de-la-Mer, ou Chazelles; des droits sur les animaux amenés aux deux foires de Verrières et celle de Saint-Léger.; le droit d'indire dans les quatre cas ordinaires, de banvin pendant le mois d'août. Interdiction était faite aux justiciablesde s'assembler au son de la cloche et de jeter des impôts sur eux mêmes, sans la permission du seigneur sous peine d'amende arbitraire, tout comme de tuer, abattre aucune bête pour la boucherie, sans qu'elle fût visitée au préalable, par les officiers du seigneur; la langue lui était due, à peine de 65 sous pour les contrevenants. Le Château de cette antique seigneurie occupait la pointe des rochers qui s'élèvent à l'Ouest de Verrières.

En 1328, Guillaume de Montholon, fait aveu et denombrement à l'abbé de l'Abbaye de Saint-Martin d'Autun, pour différentes possessions à Sommant, Verrières, Reclesne et Tavernay

Foires et marchés

Deux foires se tenaient à Verrières, l'une dite de Sainte-Claire, le 10 février et l'autre à la Saint-Marc le 26 avril, avec louage de domestiques la veille. Aujourd'hui, un grande brocante et marché artisanal a lieu le 1 et 2 août, place de la mairie.

Histoire contemporaine


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Marie-Claude Barnay    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2010): 531, totala: 553
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
953 1 177 1 169 1 227 1 289 1 622 1 805 1 806 1 779
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
1 783 1 828 1 800 1 887 1 927 1 952 1 991 1 997 1 996
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
1 963 1 842 1 788 1 404 1 286 1 268 1 175 989 834
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
778
698
615
563
582
570
545
541
535
2009 2010
530
541
531
553

Fonts
Picto infobox character.png
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]