Fouday

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Còde QRpedia d'estampar per un accès dirècte a aquèth article
Blason région fr Alsace (ancien).svg Vilatge d'Alsàcia Blason région fr Alsace.svg
Donadas
d · m
Fouday
Fouday
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Escut de dessenhar.svg
Fouday.jpg
Panorama de la vila de Fouday
Geografia fisica
France location map-Regions and departements.svg
geolocalizacion
Coordenadas 48° 25′ 18″ N 7° 11′ 12″ E / 48.42166667, 7.18666667 / 48.42166667; 7.18666667


Superfícia | 2,05 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala |
 
680 m
400 m
380 m
Geografia politica


Region istorica Alsàcia
Estat Flag of France.svg França
Region
42
Alsàcia Armas d'Alsàcia
Departament
67
Bas Ren Armas deu Departament del Bas Ren
Arrondiment
Molsheim
Canton
Schirmeck
Intercom
246700306
de la Haute-Bruche
Cònsol

René Petit (2008-2014)

Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2010)
371 ab.
Evolucion de la populacion

376 ab.
Densitat 180,98 ab./km²
Autras informacions
Gentilici Foudéens, Foudéennes (en francés)
Còde postal 67130
Còde INSEE 67144


Identificants
ULAN


DOI
RKDimages
Rijksmonument
KGS
Historic Places identifier
ID d'artista de MusicBrainz
ID album de MusicBrainz
ID d'òbra de MusicBrainz


Legislator
Identificant BHL
Identificant ITIS
Identificant IUCN
Identificant NCBI
Identificant TPDB
Identificant GBIF
Identificant WoRMS
Numèro EE
Indicatiu
Còde AITA
Còde OACI
Còde mnemonic
Identificant JPL Small-Body Database
Còde de l'observatòri Minor Planet Center
Identificant Structurae
Identificant Emporis
Numèro CAS
numèro EINECS
SMILES
InChI
InChIKey
Còde ATC
Numèro E
Identificant UNII
Numèro RTECS
Identificant ChemSpider
Identificant PubChem (CID)
Numèro ZVG
Identificant ChEBI
Numèro ONU
Còde Kemler
Identificant Drangbank
Mencion de dangièr SGH
Identificant Wine AppDB
Identificant d'un satellit NSSDC
SCN
Commons-logo.svg Wikimedia Commons prepausa de documents multimèdia liures sus Fouday.

Fouday en alemannisch (Fouday en francés) es una comuna francesa del departament del Bas Ren e de la region d'Alsàcia.


Geografia[modificar | modificar la font]

Fouday Se situa en la vallée de la Bruche, sul marge drech, al confluisson de la Chirgoutte, o Schirgoutte, en un entorn de bòsques e de pâturages.

Per l'essencial agropat jos la siá glèisa, lo vilatge es desservi per la rota départementale 420, #que llom lo marge esquèrre del torrent a penas assage, e per la linha Estrasburg - Sant-Dié, aicí a via unica, #qu'afranquís lo torrent per un brèu recorregut e dessert l'estacion. Rota e via ferrée, aquela separacion exceptuada, van de parelh sul luòc-dich Davant-Fouday (marge esquèrre), #que depen de Plana. La rota départementale 57, #que pren la RD 420 Davant-Fouday, dessert egalament lo pòble. Seguent lo cors de la Chirgoutte e desservant Lo Trouchy, remonta cap al caulet de la Carbonera (accès al Camp del Fuòc, a Villé).

Lo vilatge comanda la vallée de la Chirgoutte, ont s'estend la siá dependéncia, Lo Trouchy, e lo vallon boisé n'elevat #que se escalona Solbach.

Fouday N'a dominat, immediatament, per la Ròca de la glèisa e, en posteriora-plànol, pel mont Sant-Jean (marge drech de la Chirgoutte). Lo Tuc del castèl, sul marge esquèrre del gròs ruisseau rapid, domina la siá confluence amb la Bruche.

Los dos marges de la Bruche, en aval del pont del camin de fèrre, an #èsser remodelées sus un centenat de mètres dempuèi lo començament dels ans 2000. Lo rehaussement del marge esquèrre a #èsser efectuat amb los importants déblais meses ne descarga ailà en lo moment de la réfection de la rota antany nacionala, défoncée sus 40 cm. Mai a val, cap al viaducte, la Bruche contunha de divaguer en pradas inundables, protegidas de tota intervencion umana en rason de la preséncia d'espècias protegidas.

Icòna de detalh Article detalhat : Anautit-Bruche.

Fouday se situe dans la vallée de la Bruche, sur la rive droite, au confluent de la Chirgoutte, ou Schirgoutte, dans un environnement de forêts et de pâturages.

Pour l'essentiel groupé sous son église, le village est desservi par la route départementale 420, qui longe la rive gauche du torrent à peine assagi, et par la ligne Strasbourg - Saint-Dié, ici à voie unique, qui franchit le torrent pour un bref parcours et dessert la gare. Route et voie ferrée, cet écart excepté, vont de pair sur le lieu-dit Devant-Fouday (rive gauche), qui dépend de Plaine. La route départementale 57, qui rejoint la RD 420 Devant-Fouday, dessert également le village. Suivant le cours de la Chirgoutte et desservant Le Trouchy, elle remonte vers le col de la Charbonnière (accès au Champ du Feu, à Villé).

Le village commande la vallée de la Chirgoutte, où s'étend sa dépendance, Le Trouchy, et le vallon boisé en haut duquel s'étage Solbach.

Fouday est dominé, immédiatement, par la Roche de l'église et, en arrière-plan, par le mont Saint-Jean (rive droite de la Chirgoutte). La Colline du château, sur la rive gauche du gros ruisseau rapide, domine sa confluence avec la Bruche.

Les deux rives de la Bruche, en aval du pont du chemin de fer, ont été remodelées sur une centaine de mètres depuis le début des années 2000. Le rehaussement de la rive gauche a été effectué avec les importants déblais mis là en décharge lors de la réfection de la route autrefois nationale, défoncée sur 40 cm. Plus à val, vers le viaduc, la Bruche continue de divaguer dans des prairies inondables, abritées de toute intervention humaine en raison de la présence d'espèces protégées.

Icòna de detalh Article detalhat : Haute-Bruche.

Istòria[modificar | modificar la font]

Lo pòble de Fouday fasiá partida de l'anciana distincion del Ban de la Ròca, tot coma los autres pòbles de la vallée de la Schirgoutte : Waldersbach, Solbach, Belmont, Bellefosse mas tanben aqueles de Rothau, Neuviller e Wildersbach en la vallée vesina de la Rothaine.

La primièra mencion de Fouday remonta al Sègle XIV. Lo pòble apparait alavetz en los tèxtes jol nom de Urbach. Existissiá totun ja a la fin del Sègle XII, coma la testifica lo campanal de la glèisa, typique de l'art roman d'aquela epòca.

A l'epòca medievala, aquela glèisa constituissiá una estapa sus la rota dels pelegrins retent-se a lo Mont Santa-Odile dempuèi la Lorraine, #çò qu'explica la representacion de sant Jacques (Sègle XV) de l'arc triomfal del ancià chœur. Protegissiá un cap en bòsc sculpté de sant Jean-Baptiste (episòdi de la décollation de sant Jean), #que la vénération #donar luòc a un pichon pelegrinatge local, #que pas se #acabar #qu'al XVIIe sègle, en lo moment del ministèri del pasteur Jean Nicolas Marmet.

Lo pòble i n'èra demorat fisèl a aquela devocion e mai se passat a la Reforma dempuèi 1584. L'ensems del Ban de la Ròca èra, n'efièch, vengut protestants quand la distincion i aviá #èsser venduda per la familha Rathsamhausen zum Stein al comte palatin Georges-Jean de Veldenz al Sègle XVI.

Fouday Es vengut al XVIIIe sègle un anautit luòc del protestantisme, per l'accion d'una personalitat plan coneguda per lo sieu œuvre philanthropique e educativa, lo pasteur Jean-Frédéric Oberlin (1740-1826), #que pausa en lo cementèri contigu a la glèisa.

La rota Schirmeck-Sant-Dié i aviá #èsser mesa en chantier en 1831. Seguís lo marge esquèrre de la Bruche e passa per Davant-Fouday (aquel luòc-dich en dependent de Plana, pas de Fouday, i aguèt pas ligat a la França #qu'en 1793 e #aperténer en principi al departament dels Vòges).

La rota Fouday-Waldersbach-La Carbonera a #èsser condicionada de 1868 a 1872.

Fouday S'a @dénommer Breusch-Urbach de 1871 a 1918 e de 1940 a 1945 (Bach = ruisseau).

Le village de Fouday faisait partie de l'ancienne seigneurie du Ban de la Roche, tout comme les autres villages de la vallée de la Schirgoutte : Waldersbach, Solbach, Belmont, Bellefosse mais aussi ceux de Rothau, Neuviller et Wildersbach dans la vallée voisine de la Rothaine.

La première mention de Fouday remonte au Sègle XIV. Le village apparait alors dans les textes sous le nom d'Urbach. Il existait pourtant déjà à la fin du Sègle XII, comme l'atteste le clocher de l'église, typique de l'art roman de cette époque.

À l'époque médiévale, cette église constituait une étape sur la route des pèlerins se rendant au Mont Sainte-Odile depuis la Lorraine, ce qui explique la représentation de saint Jacques (Sègle XV) de l'arc triomphal de l'ancien chœur. Elle abritait une tête en bois sculpté de saint Jean-Baptiste (épisode de la décollation de saint Jean), dont la vénération donna lieu à un petit pèlerinage local, qui ne s'acheva qu'au XVIIe siècle, lors du ministère du pasteur Jean Nicolas Marmet.

Le village était resté fidèle à cette dévotion bien que passé à la Réforme dès 1584. L'ensemble du Ban de la Roche était, en effet, devenu protestants lorsque la seigneurie avait été vendue par la famille Rathsamhausen zum Stein au comte palatin Georges-Jean de Veldenz au Sègle XVI.

Fouday est devenu au XVIIIe siècle un haut lieu du protestantisme, par l'action d'une personnalité bien connue pour son œuvre philanthropique et éducative, le pasteur Jean-Frédéric Oberlin (1740-1826), qui repose dans le cimetière attenant à l'église.

La route Schirmeck-Saint-Dié avait été mise en chantier en 1831. Elle suit la rive gauche de la Bruche et passe par Devant-Fouday (ce lieu-dit dépendant de Plaine, non de Fouday, ne fut rattaché à la France qu'en 1793 et appartint d'abord au département des Vosges).

La route Fouday-Waldersbach-La Charbonnière a été aménagée de 1868 à 1872.

Fouday s'est dénommé Breusch-Urbach de 1871 à 1918 et de 1940 à 1945 (Bach = ruisseau).

Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 René Petit    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2010): 371, totala: 376
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
190 191 214 271 337 357 358 348 351
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
324 307 299 262 233 237 268 258 239
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
242 196 223 245 343 253 250 283 256
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
236
233


Cercar
303
340
345
350
2009 2010
354
358
371
376

Fonts
Picto infobox character.png
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]