Conan (Loir e Char)

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Còde QRpedia d'estampar per un accès dirècte a aquèth article
Flag of France.svg Vila de França Flag of France.svg
Donadas
d · m
Conan (Loir e Char)
Conan
comuna francesa
[[Imatge:|250px]]
Descripcion de la bandièra
Descripcion dau blason
Descripcion deu sagèth
Latitud
Longitud
Generalitats
Partida de
Sosclassa de
Nomenat d'aprèst
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Situat dens canton de Marchenoir
País França
Sit oficial
Defautoc.png
Geografia fisica
France location map-Regions and departements.svg
geolocalizacion
Coordenadas 47° 44′ 58″ N 1° 17′ 14″ E / 47.7494444444, 1.28722222222 / 47.7494444444; 1.28722222222


Superfícia | 15,3 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala |
 
126 m
120 m
97 m
Geografia politica


Region istorica
Estat Flag of France.svg França
Region
24
Centre Blason-fr-en-Region-Centre.svg
Departament
41
Loir e Char Armas deu Departament de Loir e Char
Arrondiment
Blois
Canton
Marchenoir
Intercom
244100699
de Beauce et Forêt
Cònsol

Philippe Doucet (2008-2014)

Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2010)
199 ab.
Evolucion de la populacion

204 ab.
Densitat 13,01 ab./km²
Autras informacions
Gentilici (en francés)
Còde postal 41290
Còde INSEE 41057


Identificants
BNE


ULAN


DOI
RKDimages
Rijksmonument
KGS
Historic Places identifier
ID d'artista de MusicBrainz
ID album de MusicBrainz
ID d'òbra de MusicBrainz


Legislator
Identificant BHL
Identificant ITIS
Identificant IUCN
Identificant NCBI
Identificant TPDB
Identificant GBIF
Identificant WoRMS
Numèro EE
Indicatiu
Còde AITA
Còde OACI
Còde mnemonic
Identificant JPL Small-Body Database
Còde de l'observatòri Minor Planet Center
Identificant Structurae
Identificant Emporis
Numèro CAS
numèro EINECS
SMILES
InChI
InChIKey
Còde ATC
Numèro E
Identificant UNII
Numèro RTECS
Identificant ChemSpider
Identificant PubChem (CID)
Numèro ZVG
Identificant ChEBI
Numèro ONU
Còde Kemler
Identificant Drangbank
Mencion de dangièr SGH
Identificant Wine AppDB
Identificant d'un satellit NSSDC
SCN
Commons-logo.svg Wikimedia Commons prepausa de documents multimèdia liures sus Conan (Loir e Char).

Conan es una comuna francesa, situada dins lo departament de Loir e Char e la region dau Centre.

Geografia[modificar | modificar la font]

Lo vilatge de Conan a situat a la meteissa distància de Bles e de Vendôme : aperaquí vint km, #çò qu'o luòc a mens d'una mitat-ora de qualqu'uns de las castèls de la Loire aital coma d'una estacion TGV (a Vendôme), a partir #que ne manca quaranta minutas per arribar al centre de París (parca Montparnasse).

Conan Se tròba sul scenari de la pichona Beauce, près del riu de la Cisse, al nòrd de Bles. Aquela posicion ne fa un vilatge a vocacion agricòla e céréalière. Per çò qu'es de las depressions de la Granda e Pichona Cisse, favorisson la persec e la caça, fòrça practicadas en la region.

Un pauc a la separacion de la anciana RN 824, la municipalitat recep pas ni fòrça trabalhadors, ni fòrça toristas.

La majoritat de las abitacions an agropat en lo bourg, mas existís, en mai del masatge caseriu de Villeberfol #que compren cinc ostals, divèrsas granjas isoladas.

Le village de Conan est situé à la même distance de Blois et de Vendôme : environ vingt km, ce qui le place à moins d'une demi-heure de certains des châteaux de la Loire ainsi que d'une gare TGV (à Vendôme), à partir de laquelle il faut quarante minutes pour arriver au centre de Paris (gare Montparnasse).

Conan se trouve sur le plateau de la petite Beauce, près de la rivière de la Cisse, au nord de Blois. Cette position en fait un village à vocation agricole et céréalière. Quant aux dépressions de la Grande et Petite Cisse, elles favorisent la pêche et la chasse, très pratiquées dans la région.

Un peu à l'écart de l'ancienne RN 824, la commune ne reçoit ni beaucoup de travailleurs, ni beaucoup de touristes.

La plupart des habitations sont groupées dans le bourg, mais il existe, en plus du hameau de Villeberfol qui comprend cinq maisons, plusieurs fermes isolées.

Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgConan
Comuna amb 92 abitants (2000)Rhodon (1,6km)
Comuna amb 94 abitants (2000)Boisseau (2,8km)
Comuna amb 51 abitants (2000)Baigneaux (4,5km)
Comuna amb 72 abitants (2000)Villeneuve-Frouville (4,6km)
Comuna amb 642 abitants (2000)Champigny-en-Beauce (5,0km)
Comuna amb 99 abitants (2000)Sainte-Gemmes (5,2km)
Comuna amb 590 abitants (2000)Maves (5,8km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Un breton del nom de « Conan » #venir s'installar sens dobte en Beauce après la paissièra de Bles pels Bretons en 491. Aquel seriá Conan #que #donar lo nom de « Végniel » a un luòc-dich (situat près de 500 m de Villeberfol, sus la rota de Rhodon). Aquela paraula breton significa « país del blanc », #çò qu'a justificat per la preséncia de calcaire aflorant en aquel endroit. Lo luòc-dich « Las Végnielles al Vegniel » i aguèt informat en lo bourg cap al Sègle XVII.

Los descendents de Conan #viure lo luòc fins al Sègle XII. Del Sègle XVI al Sègle XIX, s'i es trobat de rèstas d'abitacions fòrça ancianas #que la faiçon de bastiment ne remonta a l'epòca gallo-romaine. Los toponymes « Conan » e « Végniel » datarián del Sègle XV.

En lo bourg de Conan, i i aviá tres grandas granjas e una de mièja importància #que los noms n'existisson encara uèi : lo Bas-tribunal (anciana métairie del castèl de Conan), la Noguera e la Barralha (#que levavan de la distincion de Conan) e lo Végniel. Los noms de dos unas autras granjas an conegut : la Havardière e la Houardière.

Sus la rota de Champigny-en-Beauce (actuala carrièra dels Hayes), près de las granjas de la Noguera e de la Barralha, se trobava al Sègle XIX un molin a vent. I n'i aviá un autre a la sortida de Villeberfol, cap a Pontijou (comuna de Maves), #que i aviá trucat lo « Molin del Tribunal ».

Sus la rota de Boisseau se tròba la granja de « La Font », bastida cap a 1880 sus l'ancian domeni dels senhors de Conan.

Lo toponyme « Villeberfol » significa « villa de Berfodius ». Es sens dobte un ancian domeni del epòca franque. Los fraires del abbaye de Marmoutier, près de Tors, i #installar cap a 1040 un prieuré mercés a la generositat de Nivelon de Fréteval e de Pèira de Montigny. Aquel prieuré Sant-Nicolas, al vast domeni, #protegir los fraires fins a l'epòca de François Eer. La capèla i aguèt bastit cap a 1122. Los voûtes de ogive del cellier datan del Sègle XIII. Contigus A la capèla se tròban la grange a las #dire e lo rez-de-cauçada de la ancià coan. Al bas del tribunal, se tròba una fontaine dédiée a La nòstra-Madama, ont se vendiá en pelegrinatge contra las malautiás dels uèlhs.

Sus l'ancian domeni dels fraires a #èsser bastida cap a 1868 la granja de Bellevue. Al luòc-dich Bergeriou, la « Villa de Bergerulfe », se tròba un ancian molin banal a aiga, #qu'aperteniá als fraires abans la Revolucion. Près de Bergeriou, a la font de Roelles, las joves filhas venián tirar épingles amb la fin de conéisser/conéisser la siá destinada.

dins una zòna #que dempuèi 1080 se trucava « tèrra de las Molons » se trobavan al Sègle XVII dos métairies apertenent al prieuré de Villeberfol. La una i aguèt vendut cap a 1737. La métairie de Bòsc-Moron (nom del Sègle XVIII) #aperténer de contunh, e fins en 1839, als senhors de Conan. Uèi, es lo Bas-Moron, opausat a la Nautor-Moron, sul scenari.

Lo bòsc Moron a patit un incendi, #çò qu'explica lo toponyme « Bòsc Cremat ». S'i tròba de carrièras. Al començament del sègle, un cèrt Saturnin Pellé, ancian tailleur de pèiras, i aviá bastit en aquel endroit una sòrta de nécropole, autentica fouillis de bastiment en pèira shuta e talhadas #que #èsser démolie pendent la segonda guèrra mondiala.


Un breton du nom de « Conan » vint sans doute s'installer en Beauce après la prise de Blois par les Bretons en 491. Ce serait Conan qui donna le nom de « Végniel » à un lieu-dit (situé à près de 500 m de Villeberfol, sur la route de Rhodon). Ce mot breton signifie « pays du blanc », ce qui est justifié par la présence de calcaire affleurant en cet endroit. Le lieu-dit « Les Végnielles au Vegniel » fut rapporté dans le bourg vers le Sègle XVII.

Les descendants de Conan habitèrent le lieu jusqu'au Sègle XII. Du Sègle XVI au Sègle XIX, on y a retrouvé des restes d'habitations très anciennes dont le mode de construction remonte à l'époque gallo-romaine. Les toponymes « Conan » et « Végniel » dateraient du Sègle XV.

Dans le bourg de Conan, il y avait trois grandes fermes et une de moyenne importance dont les noms existent encore aujourd'hui : la Basse-cour (ancienne métairie du château de Conan), le Noyer et la Haie (qui relevaient de la seigneurie de Conan) et le Végniel. Les noms de deux autres fermes sont connus : la Havardière et la Houardière.

Sur la route de Champigny-en-Beauce (actuelle rue des Hayes), près des fermes du Noyer et de la Haie, se trouvait au Sègle XIX un moulin à vent. Il y en avait un autre à la sortie de Villeberfol, vers Pontijou (commune de Maves), qui était appelé le « Moulin de la Cour ».

Sur la route de Boisseau se trouve la ferme de « La Source », construite vers 1880 sur l'ancien domaine des seigneurs de Conan.

Le toponyme « Villeberfol » signifie « villa de Berfodius ». C'est sans doute un ancien domaine de l'époque franque. Les moines de l'abbaye de Marmoutier, près de Tours, y installèrent vers 1040 un prieuré grâce à la générosité de Nivelon de Fréteval et de Pierre de Montigny. Ce prieuré Saint-Nicolas, au vaste domaine, abrita les moines jusqu'à l'époque de François Ier. La chapelle fut construite vers 1122. Les voûtes d'ogive du cellier datent du Sègle XIII. Attenants à la chapelle se trouvent la grange aux dîmes et le rez-de-chaussée de l'ancien couvent. Au bas de la cour, on trouve une fontaine dédiée à Notre-Dame, où l'on venait en pèlerinage contre les maladies des yeux.

Sur l'ancien domaine des moines a été bâtie vers 1868 la ferme de Bellevue. Au lieu-dit Bergeriou, la « Villa de Bergerulfe », se trouve un ancien moulin banal à eau, qui appartenait aux moines avant la Révolution. Près de Bergeriou, à la source de Roelles, les jeunes filles venaient jeter des épingles afin de connaître leur destinée.

Dans une zone qui dès 1080 s'appelait « terre des Molons » se trouvaient au Sègle XVII deux métairies appartenant au prieuré de Villeberfol. L'une fut vendue vers 1737. La métairie de Bois-Moron (nom du Sègle XVIII) appartint ensuite, et jusqu'en 1839, aux seigneurs de Conan. Aujourd'hui, c'est le Bas-Moron, opposé au Haut-Moron, sur le plateau.

Le bois Moron a subi un incendie, ce qui explique le toponyme « Bois Brûlé ». On y trouve des carrières. Au début du siècle, un certain Saturnin Pellé, ancien tailleur de pierres, avait bâti en cet endroit une sorte de nécropole, véritable fouillis de construction en pierre sèches et taillées qui fut démolie pendant la seconde guerre mondiale.


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Philippe Doucet    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2010): 199, totala: 204
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
265 326 283 279 328 334 340 332 358
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
360 375 389 430 375 395 359 375 357
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
335 329 340 294 298 302 305 291 296
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
258
229
204
170
157
189
190
192
192
2009 2010
196
201
199
204

Fonts
Picto infobox character.png
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]