Tecnologia : Diferéncia entre lei versions

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Contengut suprimit Contengut apondut
Ptbotgourou (discussion | contribucions)
Almabot (discussion | contribucions)
m robot Ajoute: am:ቴክኖዎሎጂ
Linha 20 : Linha 20 :


[[af:Tegnologie]]
[[af:Tegnologie]]
[[am:ቴክኖዎሎጂ]]
[[an:Tecnolochía]]
[[an:Tecnolochía]]
[[ar:تقنية]]
[[ar:تقنية]]

Version del 18 abril de 2010 a 13.00

Venètz de demandar una traduccion de Tecnologia.

Creatz (exemple detalhat) la sospagina qu'assegurarà lo seguiment del processús de traduccion en clicant sus Projècte:Traduccion/Tecnologia.

Dins la segonda mitat del sègle XX, l'umanitat aviá atench la mestria tecnologica necessària per s'extraire de la superfícia de la tèrra pel primièr còp e se lançar a la conquista de l'espaci.

Lo mot de tecnologia possedís dos sens :

  1. Etimologicament e istoricament : l'estudi de las tecnicas. Se ditz la tecnologia.
  2. De mai en mai sovent, un ensem de metòdes e tecnicas a l'entorn de realizacions industrialas que forman un tot coërent. Se parla alara d'una tecnologia. Se confond pas dins aquela segonda accepcion amb la tecnica :
    1. Si sur une voiture, vous utilisez un procédé d'avance à l'allumage, de votre invention il s'agit d'une simple tecnica.
    2. Un moteur à explosion d'automobile est quant à lui issu d'une tecnologia qui évolue depuis un siècle et demi.
    3. En revanche, l'automobil dont l'existence s'accompagne de constructeurs, de rotas, d'autorotas, de stations-services, de garages, de parkings, etc. constitue un ensemble de tecnologias.

Les sciences de l'engenhaire ont à couvrir l'étude des tecnologias pertinentes à leur discipline. Dans une même branche, celles-ci changent avec le temps.

  • Guy Deniélou, fondateur de l'Universitat de Tecnologia de Compiègne, propose de définir la tecnologia comme « le nom que prend la sciéncia quand elle a pour objet les produits et les procédés de l'industria umana ».
  • On peut aussi se contenter de la formulation du dictionnaire, qui la définit comme Étude des tecnicas, des machines, des outils, etc., employés dans l'industrie, qui est plus concise et sans doute plus claire, même si elle est un peu moins précise.

À cause de son aspect porteur, le mot est parfois galvaudé par les services de marketing des entreprises. Ainsi, ClearType est présentée comme une tecnologia alors que ce n'est qu'une technique, et on voit mal comment elle pourrait ne pas le rester. En revanche le Wi-Fi est bien aujourd'hui pour sa part une tecnologia comme peut l'être le HTML par exemple.