Bèrsorelh : Diferéncia entre lei versions

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Contengut suprimit Contengut apondut
Jiròni (discussion | contribucions)
Cap resum de modificació
Jiròni (discussion | contribucions)
→‎Geografia : supression Apertium
Linha 29 : Linha 29 :
==Geografia==
==Geografia==


{{Apertium|fr}}
{{...}}
Situada sus la conca en vessant que surplombe la principauté de [[Mónegue]], la vila de Bèusoleu a environat de la « [[Cap de Can]] » e dau [[Mont Agel]]. E mai se situada en territòri francés, la station forma pas amb [[Puja-Carlo]] qu'una sola aglomeracion, la municipalitat en essent [[Frontièra entre la França e Mónegue|limitrophe]] a la principauté de Mónegue.

La vegetacion es de tipe [[Flore mediterranèa|mediterranèu]], e s'i tròva plantas relativament escassi, coma la [[Nivéole|nivéole de Niça]], aital coma de fòrça polidas colònias de [[Euphorbe|euphorbes arborescentes]].

De nombroas traces archéologiqui e istoriqui i an èsser d'amassadas. Lo sieu estudi pòt pas èsser dissociada d'aqueli amassadas sul territòri actual de Mónegue e dei alentours, e que remontan ai epòcas [[Phéniciens|phénicienne]] de contunh [[Roma anciana|romaine]] (cf. Lo [[Trophée dels Alpes]] - Trophée de Auguste - a [[La Turbie]]). Sul quite territòri de la municipalitat de Bèusoleu, al luèc-dich dau Mont dei Mules (classificat [[Monument istoric (França)|monument istoric]]), s'anòta la presénça d'un [[oppidum]] en pèiras sequi generalament atribuit a las populacions [[celto-ligure]]s que vivián la region i a millenàrias. Quauqui teorias contradictòrias lèvan tanben la possibilitat de [[oppidum]] a vocacion de ramaderia, fòrça mai recenta. Dei registres realizats au principi dau sègle per investigadors monégasques an totun meses a jorn de li pigassas e de las poteries d'origina anciana.

Es totjorn que de las investigacions en l'archiu de la vila an mostrat (de trabalhs de J&eacute;r&eacute;my Taburchi e Geist en ''Archeam'') que lo attribution ai Romains de c&egrave;rtas vias, o que quitament cen que s'es trucat longtemps un tr&ograve;&ccedil; de la [[via h&eacute;racl&eacute;enne]], son ne fa bastiments recents en datant per li promi&egrave;<nowiki>ras dau {{XVIIIe s</nowiki>&egrave;gle}} e per la seguenta de la [[dintratz-doas-gu&egrave;rras]].

Dintratz d'inter&egrave;sses touristiques e realitat istorica, lu conflictes p&ograve;don de c&ograve;ps desbocar al &eacute;mergença de mythes urbans, coma es lo cas aquí.

{{Original|fr}}
Située sur le bassin versant qui surplombe la principauté de [[Monaco]], la ville de Bèusoleu est entourée de la « [[Tête de Chien]] » et du [[Mont Agel]]. Bien que située en territoire français, la station ne forme avec [[Monte-Carlo]] qu'une seule agglomération, la commune étant [[Frontière entre la France et Monaco|limitrophe]] à la principauté de Monaco.

La végétation est de type [[Flore méditerranéenne|méditerranéen]], et l'on y trouve des plantes relativement rares, comme la [[Nivéole|nivéole de Nice]], ainsi que de très belles colonies d'[[Euphorbe|euphorbes arborescentes]].

De nombreuses traces archéologiques et historiques y ont été trouvées. Leur étude ne peut être dissociée de celles trouvées sur le territoire actuel de Monaco et des alentours, et qui remontent aux époques [[Phéniciens|phénicienne]] puis [[Rome antique|romaine]] (cf. le [[Trophée des Alpes]] - Trophée d'Auguste - à [[La Turbie]]). Sur le territoire même de la commune de Bèusoleu, au lieu-dit du Mont des Mules (classé [[Monument historique (France)|monument historique]]), on note la présence d'un [[oppidum]] en pierres sèches généralement attribué aux populations [[celto-ligure]]s qui habitaient la région il y a des millénaires. Des théories contradictoires soulèvent aussi la possibilité d'[[oppidum]] à vocation d'élevage, beaucoup plus récente. Des fouilles réalisées au début du siècle par des chercheurs monégasques ont pourtant mis au jour des haches et des poteries d'origine ancienne.

Toujours est-il que des recherches dans les archives de la ville ont montré (travaux de Jérémy Taburchi et Geist dans ''Archeam'') que l'attribution aux Romains de certaines voies, ou que même ce que l'on a appelé longtemps un tronçon de la [[voie héracléenne]], sont en fait des constructions récentes datant pour les premières du {{XVIIIe siècle}} et pour la suivante de l'[[entre-deux-guerres]].

Entre intérêts touristiques et réalité historique, les conflits peuvent parfois aboutir à l'émergence de mythes urbains, comme c'est le cas ici.



==Istòria==
==Istòria==

Version del 12 mai de 2016 a 15.13

Bèusoleu
Beausoleil
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
Geografia fisica
geolocalizacion
Coordenadas 43° 44′ 33″ N, 7° 25′ 28″ E
Superfícia 2,79 km²
Altituds
 · Maximala
 · Minimala
 
621 m
40 m
Geografia politica
Region istorica Comtat de Niça
Estat França
Region
93
Provença Aups e Còsta d'Azur
Departament
6
Aups Maritims Armas deu Departament deus Aups Maritims
Arrondiment Niça
Canton Bèusoleu
Intercom
240600551
de la Riviera Française
Cònsol Gérard Spinelli (SE) (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Gentilici solelhenc
Còde postal 06240
Còde INSEE 06012

Bèusoleu[1] (Beausoleil en francés) es una comuna occitana dau Comtat de Niça, situada dins lo despartament dei Aups Maritims e la region de Provença-Aups-Còsta d'Azur.

Geografia

Istòria

Partida eissida de l'article francés

La municipalitat es estada creada en lo 1904 per Camille Blanc que la a desligada del territòri de la municipalitat de La Turbia. La notícia comuna li caliá se trucar Puja-Carlo Superiora mas a caua de li protestations formuladi per la principauté de Mónegue, se creava de tota pèça l'appellacion Beausoleil, d'aspècte touristique.

La creacion de la municipalitat es estada retuda necessari per la fòrta demografia que se desvolopava alavetz sul territòri sud de la municipalitat de la Turbie, termierèr de la principauté de Mónegue. A aquela epòca, Mónegue (e mai particularament lo sieu quartièr de Puja-Carlo) se desvolopava fòrtament, gràcias au torisme e au juèc, e lu besonhs en man-d'òbras dins la bastissa an atrach de fòrtas populacions de immigrats, sobretot de Itàlians, en li municipalitats alentor.

Lo promièr cònsol e lo fondator declarat de la municipalitat de Bèusoleu es Camille Blanc, personatge encara emblematicou a Bèusoleu.

L'urbanizacion monegasca s'es tanben propagada sus Bèusoleu, e la vila en guarda encara de polits remembres, classificats uèi monuments istorics, coma lo Riviera Palace. L'arquitectura Polida Epòca de la vila es un exemple dau genre. Divèrsi bastissas son a l'ora d'ara atribuidas ai chantiers Eiffel, coma la veirièra dau Riviera Palace e lo mercat de Bèusoleu.

L'istòria de la vila es marcada per lo terrible accident de la "Crémaillère", pichin tren a crémaillère que puava li pendentas fins a la Turbie despí lo 1893. N'efièch, en lo moment d'un accident mecanic, lo tren si metìa a devalar la pendenta fins a lo sieu ponch de sortida, en fasent de divèrsi mòrts. La sieu esplecha es estada arrèstada en lo 1932.

Tèxte originau de l'article francés

La commune a été créée en 1904 par Camille Blanc qui l'a détachée du territoire de la commune de La Turbie. La nouvelle commune devait s'appeler Monte-Carlo Supérieur mais à cause des protestations formulées par la principauté de Monaco, on créa de toute pièce l'appellation Beausoleil, d'allure touristique.

La création de la commune a été rendue nécessaire par la forte démographie qui se développait alors sur le territoire sud de la commune de La Turbie, frontalier de la principauté de Monaco. À cette époque, Monaco (et plus particulièrement son quartier de Monte-Carlo) se développait fortement, grâce au tourisme et au jeu, et les besoins en main-d'œuvre dans le bâtiment ont attiré de fortes populations d'immigrés, notamment des Italiens, dans les communes alentour.

Le premier maire et le fondateur déclaré de la commune de Bèusoleu est Camille Blanc, personnage encore emblématique à Beausoleil.

L'urbanisation monégasque s'est aussi propagée sur Bèusoleu, et la ville en garde encore de beaux souvenirs, classés aujourd'hui monuments historiques, comme le Riviera Palace. L'architecture Belle Époque de la ville est un exemple du genre. Plusieurs bâtiments sont actuellement attribués aux chantiers Eiffel, comme la verrière du Riviera Palace et le marché de Beausoleil.

L'histoire de la ville est marquée par le terrible accident de la "Crémaillère", petit train à crémaillère qui gravissait les pentes jusqu'à La Turbie depuis 1893. En effet, lors d'un accident mécanique, le train se mit à dévaler la pente jusqu'à son point de départ, faisant plusieurs morts. Son exploitation a été arrêtée en 1932.


Administracion

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Gérard Spinelli (SE)    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia

modificar « persona »
 v · d · m 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2013): , totala:


1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
- 6 344 8 231 8 315 11 649 13 051 11 826 10 865 11 504

1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
12 833
14 144
12 208
11 664
12 326
12 775
13 416
13 879
14 078
2009 2010
14 194
14 363
13 515
13 684
Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luècs e monuments

Personalitats ligadi amb la comuna

Vèire tanben

Ligams extèrnes

Nòtas

  1. Comunas dei Aups Maritims - Sit de Laurenç Revest