Champignolles (Eure)

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Flag of France.svg Vila de França Flag of France.svg

Champignolles
Champignolles

Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Coordenadas
[[Fichièr:Champignolles (Eure).jpg|center|280px|link=|border]]
[[Fichièr:Defautoc.png|x50px|center|link=]]
Geografia fisica
France location map-Regions and departements-2015.svg
geolocalizacion
Coordenadas 48° 57′ 22″ N 0° 45′ 45″ E / 48.9561111111, 0.7625 / 48.9561111111; 0.7625
Superfícia 2,62 km²
Altituds
 · Maximala
 · Minimala
 
183 m
127 m
Geografia politica
Region istorica Normandia Armas de Normandia
Estat Flag of France.svgFrança
Region
23
Nauta Normandia Blason region fr Normandie.svg
Departament
27
Eure Armas deu Departament d'Eure
Arrondiment Évreux
Canton Rugles
Intercom
242700375
du Canton de Rugles
Cònsol Vincent Debraize (2008-2014)
Geografia umana
Autras informacions
Còde postal 27330
Còde INSEE 27143

Champignolles en normand (Champignolles en francés) es una comuna normanda administrada per lo departament d'Eure de la region de la Nauta Normandia.

Geografia[modificar | modificar la font]

Aquel vilatge del País de Ouche a situat en bordure del marge drech de la Risle. A vorejat del bòsc de Conches, e la siá superficie es inferiora a aquelas dels pòbles vesins, exceptuat La Ferrière-sus-Risle (0,2 km2).

Modèl:Començament citaLa municipalitat de Champignolles, e mai justament lo bourg central, banc administratiu dels luòcs, se presenta coma l'espaci rural soniat. Totes los paramètres de la ruralité an amassat, la topographie del luòc #que protegís una vasta vallée dubèrta ont se desenrotlla la Risle, las coteaux enquadrats de bòsques, de futaies e de taillis, los ostals plan ordenats a las proporcions vernaculaires bastida en pans de bòsques, silex e pèira.

  1. Çò que @frapper abans tot, es la préservation tranquilla del luòc, cap de pertorbació ligada a la dispensa o a la intrusion de bastiments en décalage amb l'esperit del luòc. La rota #que bassa a flanc de serral dempuèi la départementale, se desenrotlla al travers del bòsc. Lo virage brutal descobrís lo primièr ostal e la perspectiva sul fons del vallon.

L'organizacion de la tèsta bastida se repartís de part e d'autra d'aquela via sens accotement. La comuna e la glèisa, de contunh qualques ostals amorcent çò teissut. De l'autre costat de la via una succession d'ostals bastits al alineació en longitud pan o en pignon. A la sortida del vallon, la rota bifurque en doas brancas e condusit d'una part cap al fons del quadre e d'autra part remonta a flanc de serral cap al segond caseriu. Dintre aqueles dos ponches, l'espaci a #èsser protegit de tot bastiment.

Aquel ponch précis es lo luòc ont lo pintor metrà lo sieu chevalet. Dempuèi lo fons de vallée la vision échelonnée del vilatge mòstra una composicion fòrça defunta de l'espaci[1].Modèl:Final cita

Champignolles a environat de camps e de prés pletes, conquistats sul bòsc e meses sus levadas de pèiras, en portant de barralhas o de las ordenadas d'arbres #que testifiquen d'una cultura bocagère en pretenent contrer la degradacion de la humus e la érosion dels sòls lœssiques. Malgrat las operacions de disposicion fonzièra rurala, las 262 ectaras de la municipalitat son encara partejadas l'an 221 parcelles #que fòrça n'an tornat a la natura, constituenta un autentic « corredor biologic » en favorint la biodiversité. Champignolles A situat dins una zòna de biodiversité fòrta e aperten dins lo país Risle Charentonne #que lo un dels quatre objectius n'es de valoriser los recorses patrimoniales per salvaguardar lo marc de vida e metre en valor l'image del País. Champignolles Figura a l'inventari de doas zònas naturalas d'interès ecologic (ZNIEFF) de tipe E e II e fa partida del dispositiu Natura 2000 Risle, Guiel, Charentonne #que l'objectiu n'es la restauracion e la préservation de luòcs ecologics, dichas considerablas del fach dels abitats e espècias #que protegisson.

Ce village du Pays d'Ouche est situé en bordure de la rive droite de la Risle. Il est bordé de la forêt de Conches, et sa superficie est inférieure à celles des villages voisins, excepté La Ferrière-sur-Risle (0,2 km2).

Modèl:Début citationLa commune de Champignolles, et plus précisément le bourg central, siège administratif des lieux, se présente comme l'espace rural rêvé. Tous les paramètres de la ruralité sont réunis, la topographie du site qui protège une vaste vallée ouverte où se déroule la Risle, les coteaux encadrés de bois, de futaies et de taillis, les maisons bien rangées aux proportions vernaculaires construites en pans de bois, silex et pierre.

Ce qui frappe avant tout, c'est la préservation tranquille du site, aucune perturbation liée à la dispense ou à l'intrusion de constructions en décalage avec l'esprit du lieu. La route qui descend à flanc de coteau depuis la départementale, se déroule au travers de la forêt. Le virage brutal découvre la première maison et la perspective sur le fond du vallon.

L'organisation du front bâti se répartit de part et d'autre de cette voie sans accotement. La mairie et l'église, puis quelques maisons amorcent le tissu. De l'autre côté de la voie une succession de maisons construites à l'alignement en long pan ou en pignon. Au départ du vallon, la route bifurque en deux branches et conduit d'une part vers le fond du tableau et d'autre part remonte à flanc de coteau vers le second hameau. Entre ces deux points, l'espace a été protégé de toute construction.

Ce point précis est le lieu où le peintre posera son chevalet. Depuis le fond de vallée la vision échelonnée du village montre une composition très fine de l'espace[2].Modèl:Fin citation

Champignolles est entouré de champs et de prés enclos, conquis sur la forêt et posés sur des levées de pierres, portant des haies ou des rangées d'arbres qui témoignent d'une culture bocagère visant à contrer la dégradation de l'humus et l'érosion des sols lœssiques. Malgré les opérations d'aménagement foncier rural, les 262 hectares de la commune sont encore partagés en 221 parcelles dont beaucoup sont retournées à la nature, constituant un véritable « corridor biologique » favorisant la biodiversité. Champignolles est située dans une zone de biodiversité forte et appartient au pays Risle Charentonne dont l’un des quatre objectifs est de valoriser les ressources patrimoniales pour sauvegarder le cadre de vie et mettre en valeur l’image du Pays. Champignolles figure à l’inventaire de deux zones naturelles d'intérêt écologique (ZNIEFF) de type I et II et fait partie du dispositif Natura 2000 Risle, Guiel, Charentonne dont l'objectif est la restauration et la préservation de sites écologiques, dits remarquables du fait des habitats et espèces qu’ils abritent.


Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgChampignolles
Comuna amb 241 abitants (2000)Ajou (3,0km)
Comuna amb 278 abitants (2000)La Ferrière-sur-Risle (3,2km)
Comuna amb 954 abitants (2000)Le Fidelaire (3,6km)
Comuna amb 271 abitants (2000)Thevray (3,6km)
Comuna amb 154 abitants (2000)Bosc-Renoult-en-Ouche (4,2km)
Comuna amb 626 abitants (2000)La Vieille-Lyre (4,3km)
Comuna amb 191 abitants (2000)La Houssaye (4,9km)
Comuna amb 607 abitants (2000)La Neuve-Lyre (5,5km)
Comuna amb 367 abitants (2000)Sébécourt (5,6km)
Comuna amb 185 abitants (2000)Le Noyer-en-Ouche (5,7km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Los nombroses monuments mégalithes, encara visibles, parsèment d'una manièra pro regular la campanha normande, sustot, a qualques quilomètres de Champignolles : lo dolmen dicha de Rugles a Ambenay e lo menhir de Neaufles-Auvergny. La descobèrta d'una pigassa de pèira "fòrça grosserament educada", l'esturment emblématique dels primièrs défrichements, soslinhada per la Societat Normande d'Estudis Préhistoriques (SNEP)[3], testifiquen D'una implantacion umana a Champignolles dempuèi lo Neolític, l'edat de la pèira nòva, #qu'a considerat coma lo periòde dels començaments de l'agricultura. Mòstran, a l'evidéncia, un peuplement a aquela epòca alunhada.

La romanizacion de la region #que venguèt la Normandie, passa pel bastiment de rotas romaines e per una politica d'urbanizacion. Una via romaine, #que permetiá de connectar Lisieux a Dreux e #que lo traçat ne revendriá[4] A l'actuala rota de la Barra-ne-Ouche (D833) e a la rota de Guernanville (D45) passa a la Vièlha-Lira, près de Champignolles. dins lo país de Ouche, dins la frontièra del país de Auge, a vint quilomètres de Champignolles, lo pòble de Broglie, d'origina celtique, a situat a la encreuament de las vias romaines, de las rotas de la sal e del fèrre.

Situada sul marge drech de la Risle, la parròquia de Champignolles a probablament #èsser fondada pendent la nautor Mièja Edat, mas lo luòc a ocupat per l'Òme dempuèi temps fòrça mai retrocedits.

Champignolles Es vengut possession dels senhors de Tosny cap a la mitat de la Modèl:S-, de contunh, a partir de 1202, de Robert Eer de Courtenay cosin germain de Philippe Auguste.

Les nombreux monuments mégalithes, encore visibles, parsèment d’une façon assez régulière la campagne normande, notamment, à quelques kilomètres de Champignolles : le dolmen dit de Rugles à Ambenay et le menhir de Neaufles-Auvergny. La découverte d'une hache de pierre "très grossièrement polie", l'outil emblématique des premiers défrichements, signalée par la Société Normande d'Études Préhistoriques (SNEP)[5], témoignent d'une implantation humaine à Champignolles dès le Néolithique, l'âge de la pierre nouvelle, qui est considéré comme la période des débuts de l’agriculture. Ils montrent, à l'évidence, un peuplement à cette époque reculée.

La romanisation de la région qui va devenir la Normandie, passe par la construction de routes romaines et par une politique d'urbanisation. Une voie romaine, qui permettait de relier Lisieux à Dreux et dont le tracé correspondrait[6] à l'actuelle route de la Barre-en-Ouche (D833) et à la route de Guernanville (D45) passe à la Vieille-Lyre, à proximité de Champignolles. Dans le pays d'Ouche, à la frontière du pays d'Auge, à vingt kilomètres de Champignolles, le village de Broglie, d'origine celtique, est situé au carrefour des voies romaines, des routes du sel et du fer.

Située sur la rive droite de la Risle, la paroisse de Champignolles a probablement été fondée durant le haut Moyen Âge, mais le lieu est occupée par l'Homme depuis des temps beaucoup plus reculés.

Champignolles est devenue possession des seigneurs de Tosny vers la moitié du Modèl:S-, puis, à partir de 1202, de Robert Ier de Courtenay cousin germain de Philippe Auguste.


Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Vincent Debraize    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2012): , totala:
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
203 170 170 175 180 157 127 130 104
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
110 113 109 82 70 63 71 66 53
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
50 34 42 30 34 32 31 45 33
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
26
17
19
20
27
28
36
37
38
2009 2010
39
39
40
40

Fonts
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008


Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. Servici départemental de l'Arquitectura e del Patrimòni de l'Eure, Champignolles, opinion del ABF sus la dubertura dins l'urbanizacion de terrens, certificat d'urbanisme n° 14305L0013, en marces 2006.
  2. Service départemental de l’Architecture et du Patrimoine de l’Eure, Champignolles, avis de l'ABF sur l'ouverture à l'urbanisation de terrains, certificat d'urbanisme n° 14305L0013, mars 2006.
  3. A la pagina 13 de lo sieu bulletin de 1903, estampat per Ancelle fils a Evreux.
  4. Segon l'istorian local Laurent Ridel.
  5. À la page 13 de son bulletin de 1903, imprimé par Ancelle fils à Evreux.
  6. Selon l'historien local Laurent Ridel.