Vin de Caors

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar



Los vins de Caors.

Istòria[modificar | modificar la font]

Portat per los Romans en 50 abans J.-C., es un dels vins pus vièlhs d'Euròpa. Dempuèi aquel temps, las vinhas son demoradas enrasigadas dins la tèrra de Carcin e lor istòria se confond amb la d'aquel parçan d'Occitània.

A l'Edat Mejana li disián « vin negre », nom que designa encara lo vin roge en catalan. Clamenç Maròt cantèt las vertuts de cette « liqueur de feu. » Il était sur les tables du mariage d'Alienòr d’Aquitània avec Enric II, rei d’Anglatèrra, ce qui lui ouvrit les portes de Londres. Lo papa Joan XXII, nascut a Caors, ne faguèt son vin de taula e de messa, [[Francés Ièr de France|Francés Ièr] l'apprécie au point de fisar a de vinhairons caorsins le soin de créer le vignoble de Fontainebleau, tandis que Colbert n’hésitait pas à le proclamer supérieur al vin de Bordèu.

Le tsar Pèire lo Grand se soignait au CaorsKoie vino, le vin de Caors, et la Glèisa orthodoxa l'adoptèt coma vin de messa.

L'istòria d'aqueste vin es tanben ligada a la d'Òlt. Tre son introduccion pels Romans, son comèrci passe par cette voie navigable bien que perilhosa. Cap a Bordèu, cai dels Chartrons.

Al sègle XVIII, près de 10 000 tonneaux de vins transitent par Bordèu pour partir ensuite vers le nòrd d'Euròpa, les Antilles ou les Amériques. Tre son introduccion à la cort d’Anglatèrra, lo vin de Caors va devenir un concurrent jugé redoutable pour les vins de Bordeaux. Les viticulteurs bordaleses tentèrent d'empêcher leur passage avant la Toussaint pour écouler leur production. Loís XVI qui réglera le conflit, en mettant en place une médiation entre les viticulteurs.

Lo vin de Caors tomba pichon a pichon dans l'oubli. Abans la fin del sègle XIX, lo phylloxéra de 1876, manquèt de l'avalir totalament. Las "jaladas" de 1956 lui furent fatales. La résurrection a été lente et difficile, et il y a peu encore, sa réputation était pis que piètre. Trop de viticulteurs se contentaient de far « pissar la vinha » et de produire en abondance des vins aciuts et sans caractère. Tout a bien changé depuis une vingtaine d'années. Une nouvelle génération de producteurs a,al començament de las annadas 1980, repris les choses en main, définissant un style à la fois élégant et vigoureux del vin de Caors modèrne.

Caractèr[modificar | modificar la font]

Depuis deux mille ans, le cépage de base est le « cot negre ou Malbec» — appelé localement Auxerrés — il donne au Caors sa typicité. (70 % de malbec minimum). Le complément se fait soit en merlot, qui lui confère sa rondeur, soit ou en plus avec du tannat (le cépage majoritaire des vins de Madiran), qui accentue ses qualités de vin de garde. Les tanins des cahors d'aujourd'hui sont souples et soyeux. Los vins de Caors son de vins negres. Excellent vin de garda, il peut, pour les meilleurs millésimes, être bu jusqu'à l'âge de 15 ans et plus.

Il accompagne parfaitement las carns rostidas, la cacilha, los formatges e los fruches roges, ainsi que les grands mets carcinòls coma l'anhèl fermier de Carcin e la pascada amb las trufas.


Vejatz tanben[modificar | modificar la font]