Les Hôpitaux-Neufs

Un article de Wikipèdia, l'enciclopèdia liura.
Anar a : navigacion, Recercar
Còde QRpedia d'estampar per un accès dirècte a aquèth article
Flag of France.svg Vila de França Flag of France.svg
Donadas
d · m
Les Hôpitaux-Neufs
Les Hôpitaux-Neufs
comuna francesa
Descobridor o inventaire
Data de descobèrta
Contrari
Color
Simbòl de quantitat
Simbòl d'unitat
Proprietat de
Fondador
Compren
Data de debuta
Data de fin
Precedit per
Seguit per
Les Hôpitaux-Neufs - vue générale 2.JPG
Vue générale des Hôpitaux-Neufs, au fond le Morond
Geografia fisica
France location map-Regions and departements.svg
geolocalizacion
Coordenadas 46° 46′ 38″ N 6° 22′ 25″ E / 46.7772222222, 6.37361111111 / 46.7772222222; 6.37361111111


Superfícia | 6,56 km²
Altituds
 · Maximala
 · Mejana
 · Minimala |
 
1 290 m
1 000 m
970 m
Geografia politica


Region istorica
Estat Flag of France.svg França
Region
43
Franca Comtat Armas de Franca Comtat
Departament
25
Dobs Armas del Departament de Dobs
Arrondiment
Pontarlier
Canton
Pontarlier
Intercom
242504215
du Mont d'Or et des deux Lacs
Cònsol

Florent Paquette (2008-2014)

Geografia umana
Populacion
Populacion totala
(2010)
748 ab.
Evolucion de la populacion

770 ab.
Densitat 114,02 ab./km²
Autras informacions
Gentilici
Còde postal 25370
Còde INSEE 25307


Identificants
ULAN


DOI
RKDimages
Rijksmonument
KGS
Historic Places identifier
ID d'artista de MusicBrainz
ID album de MusicBrainz
ID d'òbra de MusicBrainz


Legislator
Identificant BHL
Identificant ITIS
Identificant IUCN
Identificant NCBI
Identificant TPDB
Identificant GBIF
Identificant WoRMS
Numèro EE
Indicatiu
Còde AITA
Còde OACI
Còde mnemonic
Identificant JPL Small-Body Database
Còde de l'observatòri Minor Planet Center
Identificant Structurae
Identificant Emporis
Numèro CAS
numèro EINECS
SMILES
InChI
InChIKey
Còde ATC
Numèro E
Identificant UNII
Numèro RTECS
Identificant ChemSpider
Identificant PubChem (CID)
Numèro ZVG
Identificant ChEBI
Numèro ONU
Còde Kemler
Identificant Drangbank
Mencion de dangièr SGH
Identificant Wine AppDB
Identificant d'un satellit NSSDC
SCN
Commons-logo.svg Wikimedia Commons prepausa de documents multimèdia liures sus Les Hôpitaux-Neufs.

Les Hôpitaux-Neufs es una comuna francesa, situada dins lo departament de Dobs e la region de la Franca Comtat.

Geografia[modificar | modificar la font]

D'una superficie de 6,56 km2, la municipalitat a situat a una altitud mièja de 1 000 m, en un païsatge del Nautor-Doubs caracterizat per una succession de mièjas reünions sovent cobèrts de bòsques, de vallées shutas o humides e de cluses, aital coma de pradas e alpages.

Al sud de la municipalitat se tròba lo Morond situat sus la municipalitat de Métabief, d'una altitud de 1 419 m, e mai enlà lo Mont d'Aur situat en limit de las municipalitats de Longevilles-Mont-d'Aur e de Jougne, d'una altitud de 1 463 m. Sus la municipalitat vesina dels Espitals-Vièlhs, immediatament al nòrd, se tròba la montanha de l'Èrba, #que culmini a formatnum:1303 {{}} m. Fin finala, immediatament a l'èst, mas en Soïssa, lo Suchet (1 588 m) domina lo païsatge de la siá dobla reünion particularament recognoscible.

Lo sentier de grand randonnée GR 5 travèrsa la municipalitat del nòrd al sud, en venent de la mar del Nòrd a Bergen op Zoom als País-Bas per prene la mar Mediterranèa a Niça, totalisant 2 600 quilomètres de distància.

De la meteissa manièra, la Granda Traversada del #Jurar, couramment designada per lo sieu sigle GTJ, travèrsa egalament la comuna. Circuit de randonnée de 400 km per l'itinerari pédestre, de 380 per l'itinerari VTT, de 360 pel bicicleta e de 175 km pel recorregut a esquí, la GTJ travèrsa lo #Jurar del nòrd al sud en transeünt en tres departaments (Ain, Doubs, #Jurar), en connectant Mandeure en lo Doubs a Culoz en l'Ain[1].

D'une superficie de 6,56 km2, la commune est située à une altitude moyenne de 1 000 m, dans un paysage du Haut-Doubs caractérisé par une succession de moyens sommets souvent couverts de forêts, de vallées sèches ou humides et de cluses, ainsi que de prairies et alpages.

Au sud de la commune se trouve le Morond situé sur la commune de Métabief, d'une altitude de 1 419 m, et au-delà le Mont d'Or situé en limite des communes de Longevilles-Mont-d'Or et de Jougne, d'une altitude de 1 463 m. Sur la commune voisine des Hôpitaux-Vieux, immédiatement au nord, se trouve la montagne de l'Herba, qui culmine à 1 303 m. Enfin, immédiatement à l'est, mais en Suisse, le Suchet (1 588 m) domine le paysage de son double sommet particulièrement reconnaissable.

Le sentier de grande randonnée GR 5 traverse la commune du nord au sud, venant de la mer du Nòrd à Bergen op Zoom aux Pays-Bas pour rejoindre la mer Méditerranée à Nice, totalisant 2 600 kilomètres de distance.

De la même façon, la Grande Traversée du Jura, couramment désignée par son sigle GTJ, traverse également la commune. Circuit de randonnée de 400 km pour l'itinéraire pédestre, de 380 pour l'itinéraire VTT, de 360 pour le vélo et de 175 km pour le parcours à ski, la GTJ traverse le Jura du nord au sud en passant dans trois départements (Ain, Doubs, Jura), en reliant Mandeure dans le Doubs à Culoz dans l'Ain[2].

Comunas vesinas[modificar | modificar la font]

Distanças e posicion relativa
Map pointer black.svgLes Hôpitaux-Neufs
Comuna amb 343 abitants (2000)Les Hôpitaux-Vieux (1,4km)
Comuna amb 888 abitants (2000)Métabief (1,7km)
Comuna amb 1347 abitants (2000)Jougne (2,0km)
Comuna amb 211 abitants (2000)Touillon-et-Loutelet (2,4km)
Comuna amb 285 abitants (2000)Saint-Antoine (2,7km)
Comuna amb 76 abitants (2000)Fourcatier-et-Maison-Neuve (4,2km)
Comuna amb 402 abitants (2000)Longevilles-Mont-d'Or (5,0km)
Comuna amb 566 abitants (2000)Malbuisson (5,8km)
Comuna amb 767 abitants (2000)Montperreux (5,9km)


Istòria[modificar | modificar la font]

Dempuèi l'antiquitat romaine, una importanta via de comunicacion naturala a travèrs del #Jurar, via la cluse de Pontarlier, a testificat sus la taula de Peutinger e la itinerari de Antonin : s'agissiá de la via romaine en connectant Lausanne e Orbe a Pontarlier (Ariolica) e Besançon (Vesontio).

Lo Mièja Edat, amb lo desvolopament comercial sustot dels Modèl:XIIe s e Sègle XIIIs, vei créisser l'importància d'aquela via #que connècta la Flandre e la Champagne a la Itàlia del nòrd via çò caulet del Grand-Sant-Bernard. Los comtes de Chalon van aital organizar lo sieu desvolopament, e sustot crear divèrs hospices e instituer de las peatges. Es aital coma, en 1282, [[Jean Ier de Chalon-Arlay|Jean Sègle I de Chalon-Arlay]] fils de [[Jean Ier de Chalon|Jean Sègle I de Chalon]] (dicha Jean de Bourgogne, Jean l'Ancian o Jean çò de Prudent) crèa un hospice, classiquement per sonhar los viatgèrs malauts e lutar contra las malautiás de l'epòca, talas la lèpre e la peste.

En la charte de franchises concedida lo 15 d'agost de 1393 per Jean III de Chalon-Arlay dins los Espitals e a Métabief[3], Es per las primièras fes citada l'Espital-Viel e l'Espital-Nòu, primièra aparicion dels dos noms desparièrs.

Al cors de la guèrra de Dètz Ans, episòdi comtois de la guèrra de Trenta Ans, lo vilatge dels Espitals-Vièlhs es totalament destruit l'an 1639 pels Suedeses, nom donat a l'epòca a las mercenaires mi-alemands mi-suedeses de Bernard de Porcellana-Weimar, destruccion #que li escapa a el los Espitals-Nòus.

L'an 1780 votz un incendi estrossejar una part del pòble, la part pas destruida en prenent alavetz oficialament lo nom los Espitals-Vièlhs[4].

Lo peatge de Jougne, instaurat dempuèi divèrses sègles, a suprimit en aquel meteis an 1780.

En 1871, una part de l'armada de Bourbaki, en jubilacion cap a la Soïssa, travèrsa lo vilatge per ganhar la frontièra a Vallorbe.

L'arribada del camin de fèrre, en 1875, llaura una notícia ère de desvolopament pels Espitals-Nòus e los pòbles dels alentours. A causa de la desviació de la linha Frasne-Vallorbe pel tunèl del Mont-d'Aur en 1915, lo tràfec viatgèrs a interromput sus la linha transeünt per Jougne la Mois invalide (d'abril)M, de contunh, en la nuèch del 17 al 18 de junh de 1940, lo tunèl de Jougne es partiellement destruit per l'armada francesa, en empedint definitivament tot tràfec amb la Soïssa. L'espleitacion ferroviaire del tròç Pontarlier - Los Espitals-Nòus cessa alavetz definitivament en 1969.

Es fin finala a partir d'ans 1950-1960 que lo desvolopament dels espòrts d'ivèrn a l'entorn de la station de Métabief dona dins los Espitals la siá cara actuala, completat a partir d'ans 1990 pel desvolopament del VTT.

Dès l'antiquité romaine, une importante voie de communication naturelle à travers le Jura, via la cluse de Pontarlier, est attestée sur la table de Peutinger et l'itinéraire d'Antonin : il s'agissait de la voie romaine reliant Lausanne et Orbe à Pontarlier (Ariolica) et Besançon (Vesontio).

Le Moyen Âge, avec le développement commercial notamment des Modèl:XIIe s et Sègle XIIIs, voit croître l'importance de cette voie qui relie la Flandre et la Champagne à l'Italie du nord via le col du Grand-Saint-Bernard. Les comtes de Chalon vont ainsi organiser son développement, et notamment créer divers hospices et instituer des péages. C'est ainsi que, en 1282, [[Jean Ier de Chalon-Arlay|Jean Sègle I de Chalon-Arlay]] fils de [[Jean Ier de Chalon|Jean Sègle I de Chalon]] (dit Jean de Bourgogne, Jean l'Antique ou Jean le Sage) crée un hospice, classiquement pour soigner les voyageurs malades et lutter contre les maladies de l'époque, telles la lèpre et la peste.

Dans la charte de franchises accordée le 15 août 1393 par Jean III de Chalon-Arlay aux Hôpitaux et à Métabief[5], il est pour la première fois cité l'Hôpital-Viel et l'Hôpital-Neuf, première apparition des deux noms distincts.

Au cours de la guerre de Dix Ans, épisode comtois de la guerre de Trente Ans, le village des Hôpitaux-Vieux est entièrement détruit en 1639 par les Suédois, nom donné à l'époque aux mercenaires mi-allemands mi-suédois de Bernard de Saxe-Weimar, destruction à laquelle échappe les Hôpitaux-Neufs.

L'année 1780 voit un incendie ravager une partie du village, la partie non détruite prenant alors officiellement le nom les Hôpitaux-Vieux[6].

Le péage de Jougne, instauré depuis plusieurs siècles, est supprimé en cette même année 1780.

En 1871, une partie de l'armée de Bourbaki, en retraite vers la Suisse, traverse le village pour gagner la frontière à Vallorbe.

L'arrivée du chemin de fer, en 1875, ouvre une nouvelle ère de développement pour Les Hôpitaux-Neufs et les villages des alentours. À cause de la déviation de la ligne Frasne-Vallorbe par le tunnel du Mont-d'Or en 1915, le trafic voyageurs est interrompu sur la ligne passant par Jougne le Mois invalide (avril)M, puis, dans la nuit du 17 au 18 juin 1940, le tunnel de Jougne est partiellement détruit par l'armée française, empêchant définitivement tout trafic avec la Suisse. L'exploitation ferroviaire du tronçon Pontarlier - Les Hôpitaux-Neufs cesse alors définitivement en 1969.

C'est enfin à partir des années 1950-1960 que le développement des sports d'hiver autour de la station de Métabief donne aux Hôpitaux son visage actuel, complété à partir des années 1990 par le développement du VTT.

Administracion[modificar | modificar la font]

Lista deus cònsols successius
Periòde Identitat Etiqueta Qualitat
2008 2014 Florent Paquette    
març de 2001 2008      
Totas las donadas son pas encara conegudas.

Demografia[modificar | modificar la font]


 Donadas
d · m
 
Evolucion demografica
Populacion comunala actuala (2010): 748, totala: 770
Picto infobox character.png
1793 1800 1806 1821 1831 1836 1841 1846 1851
169 172 162 171 189 208 182 173 180
1856 1861 1866 1872 1876 1881 1886 1891 1896
183 160 168 350 232 260 279 272 260
1901 1906 1911 1921 1926 1931 1936 1946 1954
244 243 231 200 217 205 230 202 225
1962 1968 1975 1982 1990 1999 2006 2007 2008
248
285
295
265
369
508
683
708
723
2009 2010
728
744
748
770

Fonts
Picto infobox character.png
Base Cassini de l'EHESS - Nombre retengut a partir de 1962 : Populacion sens comptes dobles - Sit de l'INSEE
Evolucion de la populacion 1962-2008

.

2006=683 2007=708 2008= 2009=728 cassini= senscomptesdobles=1962}}

Luòcs e monuments[modificar | modificar la font]

Personalitats ligadas amb la comuna[modificar | modificar la font]

Véser tanben[modificar | modificar la font]

Ligams extèrnes[modificar | modificar la font]

Nòtas[modificar | modificar la font]

  1. Luòc de l'associacion La Granda Traversada del #Jurar.
  2. Site de l'association La Grande Traversée du Jura.
  3. Repertòri de l'archiu départementales del Doubs postérieures a 1789, publicat l'an 1883.
  4. Modèl:Labor.
  5. Répertoire des archives départementales du Doubs postérieures à 1789, publié en 1883.
  6. (ISBN 978-2-88295-428-2) .